پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تاکید کردند که این دوران سند جاودانه شجاعت، سلحشوری، دلاورمردی و ایثارگری های فرزندان ایران اسلامی است.

شعارسال: امامان جمعه، هفته دفاع مقدس را یادآور از خود گذشتگی ملت غیور ایران دانستند که در آن همه ایرانیان با حداقل امکانات مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و جانانه از کیان اسلامی به دفاع برخاستند.

خطیبان در نماز جمعه این هفته همچنین با اشاره به اهمیت و عظمت واقعه تاریخی غدیرخم، با قرآن و روایات به تبیین این عید عظیم پرداختند.

*نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تفکر ولایی و گفتمان غدیر، سرمایه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است که پشت دشمنان را به لرزه می آورد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک با تبریک دهه ولایت و امامت افزود: فلسفه غدیر از مفاهیم اساسی در شالوه حاکمیت اسلامی است و همه وظیفه دارند که پیام مهم و ارزشمند غدیر را درک کرده و اشاعه دهند.

وی اظهار کرد: غدیرشناسی از ماموریت های مهم مسئولان و آحاد مردم است و دهه ولایت و امامت ، بهترین فرصت برای تبیین شاخص های مهم این واقعه و تقویت گفتمان غدیر و ولایت پذیری در جامعه است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: دفاع مقدس فصل شجاعت و ایثار در راه خداست که ارزش های معنوی و درس های بزرگی در ان نهفته است و با نزدیک شدن هفته دفاع مقدس ، نیاز است که ابعاد مهم این سرمایه فرهنگی و معنوی برجسته شود و تلاش مضاعفی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر عاشورایی و ولایی صورت بگیرد.

وی گفت: هفته دفاع مقدس برای همه ایرانیان به عنوان هفته شرف و اقتدار است و انتظار می رود برنامه های خوب و آموزنده ای در طول آن برگزار شود.

*امام جمعه تبریز گفت: غدیر واقعه ای بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام و تجلی گر حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رهبری جامعه دینی است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: نباید غدیر را برکه ای کوچک فرض کنیم بلکه غدیر اقیانوسی عظیم و مواج است که همه باید از آن بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: غدیر بیانگر این نکته است که چه فردی صلاحیت و شایستگی حکومت اسلامی را دارد و این امر یکی از مهم ترین مسائل در جهان اسلام است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رهبری حکومت اسلامی در زمان پیامبر (ص) با ایشان بود و پس از آن حضرت نیز ائمه و فقیه عادل عهده دار حکومت اسلامی شدند اما همواره و در تمامی دوره ها، عده ای با استقرار رهبری حکومت اسلامی به روش های مختلف به مخالفت می پرداختند.

آیت الله شبستری افزود: پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر این پیام را داد که ائمه معصومین علاوه بر برخورداری از معنویات، زمامدار امور جامعه نیز هستند و در زمان غیبت کبری این وظیفه بر عهده ولایت فقیه است.

وی بیان کرد: با تلاش بنیانگذار کبیر انقلاب، ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی جاری شد و ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

*امام جمعه موقت یزد گفت: برای حفظ عزت و استقلال نظام جمهوری اسلامی مسئولان و مردم باید در مسیر اهداف شهدا که اجرای احکام اسلام ناب محمدی و گسترش فرهنگ اسلامی است، گام بردارند.

حجت الاسلام سیدجواد آیت اللهی در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: این هفته یادآور از خودگذشتگی و ایثار مردم در دوران جنگ تحمیلی و روزهایی است که ملت به فرمان حضرت امام خمینی (ره) وظایف خود را به خوبی در دفاع از کیان کشور انجام دادند.

وی افزود: ملت ایران امروز نیز باید با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به وظایف خود در این دوره از تاریخ کشور عمل کند.

خطیب جمعه یزد حفظ آرمان ها و اهداف شهدا و حرکت در مسیر آنها را مهمترین وظیفه مردم و مسئولان بیان کرد و گفت: کمرنگ شدن توجه به اهداف شهدا، خیانت به خون آنان است.

آیت اللهی تاکید کرد: مسئولان بدانند طبق آیات قرآن دست دراز کردن به سمت دشمنانی که در بیش از نیم قرن گذشته انواع دشمنی ها را در حق ملت ایران روا داشته اند، خیانت به خون و آرمان شهداست.

وی با تبیین ارزش عید غدیر از نگاه ائمه گفت: روز عید غدیر مهمترین روز سال و شب قدر مهمترین شب سال است و باید این عید بزرگ را که عید ولایت و امامت است، جشن بگیریم.

حجت الاسلام آیت اللهی اضافه کرد: امام رضا (ع) ثواب این روز را بیش از ماه رمضان می دانند چون در این روز دو برابر ماه رمضان گناهکاران از آتش جهنم خلاص می شوند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: مردم در برگزاری عزاداری های ائمه خوب عمل می کنند ولی باید در ولادت و ایام شادی ائمه بهتر وارد شده و این اعیاد بزرگ را جشن بگیرند و شادی اسلامی در همه جا برپا شود.

*امام جمعه موقت بندرعباس گفت: هشت سال دفاع مقدس که ملت و رهبری در کنار هم ایستادند و دشمن را از رسیدن به آرزوهایش ناکام گذاشتند ،تابناک ترین قصه تاریخ کشور ایران است.

حجت الاسلام سیدعباس تقوی درخطبه های این هفته نمازجمعه بندرعباس باگرامیداشت31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس افزود: همه دنیا دست در دست هم نهادند و هشت سال جنگ مستمر را بر ما تحمیل کردند و در این راستا دشمن طمع بر نابودی این حکومت کرده بود که براساس وفاداری امام و امت حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار نگرفت.

وی ادامه داد: با آغاز هفته دفاع مقدس رژه بزرگ نیروهای مسلح در ساحل خلیج فارس همزمان با سراسر کشور برگزار می شود که این امر نشان از نقش آفرینی و قدرت بالای نظامی، امنیتی و سیاسی ایران در منطقه و جهان دارد.

حجت الاسلام تقوی گفت که اگر خواستار امنیت و رشد اقتصادی در ایران هستیم ، باید قدرت نظامی در حد بالایی داشته باشیم.

وی با تبریک عیدغدیراظهارداشت: عیدغدیر خم عید انسانیت و فخر اولیاست که همه اولیای خدا این روز را جشن می گرفتند و از مردم و مسئولان خواستارم در پاسداشت این روز کوشا باشند و پیام غدیر که یک حرکت تکمیلی بر مسیر نبوت و بعثت انبیاست به فرزندان خود بیاموزند.

وی یادآورشد: غدیر خم پیمان با قهرمان فضیلت های انسانی و ائمه اطهار است و زمانی که پیامبر(ص) خطبه غدیر را نقل کرد و حضرت علی (ع) به جانشینی خود انتخاب کرد، کفار ناامید شدند چون فکر نمی کردند بعد ازپیامبر فرد دیگری انتخاب شود.

*صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: غدیر عید امامت و ولایت است و همه دستگاهها باید در این راستا با بنیاد بین المللی غدیر همکاری کنند تا فضای استان معطر به عطر معرفت و علوی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نشان از دلاوری مردم ایران بویژه نیروهای مسلح و بسیج است که در طول تاریخ بی نظیر است.

صفایی بوشهری افزود: حماسه ای که رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی آفریدند در طول تاریخ سیاسی جهان اسلام مشابه نداشت.

صفایی بوشهری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آنهایی که بیان می کنند پرونده حمله نظامی علیه ایران روی میز است اگر جرات دارند یکبار دیگر به ایران حمله کنند تا مردم ایران نحوه نابودی آنها را نشان دهند.

*آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد:جنگ تحمیلی با پذیرش قطعنامه 598 به پایان رسید، ولی دشمنی دشمنان هنوز ادامه دارد و آمریکا نیز همان امریکایی است که بیشترین حمایت را از بعثی ها در سال های جنگ تحمیلی داشت.

حسن زاده همچنین با تاکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی نظام جمهوری اسلامی افزود:اگر تفرقه بین مردم، مسئولان و مردم با مسئولان ایجاد شود آرزوی دشمن محقق می شود.

وی با گرامیداشت دفاع جانانه ملت ایران از کشور در سال های جنگ تحمیلی، افزود:ماهیت جنگ بر سر اختلاف مرزی نبود، بلکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) فرمود که ما انقلابمان را با اندیشه های انقلابی صادر می کنیم، این جمله برای استکبار جهانی بسیار سخت بود.

وی با بیان اینکه در سال های دفاع مقدس، تحقق وعده های الهی را شاهد بودیم اظهار کرد:در هشت سال دفاع مقدس بار اصلی بر دوش مردم بود و حضور مردم باعث پیروزی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرارسیدن عید غدیر، افزود:اگر دین، ولایت علی(ع ) را نداشته باشد آن دین ناقص به شمار می رود و امام خمینی (ره) نیز درباره واقعه غدیر میگوید مقام های معنوی قابل اعطا شدن یا سلب نیست، بلکه مقام های دنیوی هستند که قابل عزل و اعطاست.

امام جمعه موقت اهواز همچنین با تبیین پیام های غدیر، گفت:حکومت باید یک حکومت دینی باشد و زعامت جامعه بر اساس دین باید باشد و همانگونه که نماز و روزه از واجبات است، زعامت جامعه نیز مانند واجبات است.

*امام جمعه موقت اردبیل گفت: طرح حاکمیت ولایت، طرح تحقق کامل ولایت انسان های الهی و حکومت الهی است و با توجه به نیاز اجتماعی بشر به حکومت، بهترین تأمین کننده این نیاز حکومت الهی است.

حجت الاسلام محمد علی فروغی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: تمام فتنه هایی که دامنگیر جهان اسلام شده است نتیجه بی اعتنایی به ولایت است.

وی بیان کرد: ولایت، معیار پیامبر است و آیه کمال دین پس از ابلاغ ولایت نازل می شود. اکنون نیز اگر حیات جامعه بشر بر اساس ولایت و مربیگری انسان کامل باشد، آیه اکمال نازل و این فتنه ها به پایان خواهد رسید.

امام جمعه موقت اردبیل ؛ غدیر خم را عیدالله اکبر برشمرد و حضور و بیعت با امیرمؤمنان در غدیرخم را آرزوی تمام انبیاء الهی دانست.

وی افزود: غدیر، فلسفه فرستادن انبیاست،چون ولایت غایت حرکت انبیای الهی است، پیامبر گرامی اسلام پس از 23 سال تلاش در راستای ابلاغ اسلام نیز تهدید می شود که اگر این ولایت الهی را ابلاغ ننماید، رسالت خود را به سرانجام نرسانده است.

خطیب جمعه اردبیل همچنین به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس سند افتخار مردم ایران و پدران و مادران شهداست و تا ابد زنده خواهد ماند.

به گفته وی ، دفاع مقدس نتیجه همان پیام غدیر بود که ایرانیان بدان لبیک گفتند، صاحب ولایت، حماسه آفرین خواهد بود و تا دشمنی دشمنان پابرجاست، دفاع نیز پابرجا خواهد بود.

وی افزود: مدافعین حرم نیز امروز، فرزندان همان هشت سال دفاع مقدس هستند و با اینکه دشمن هویت خود را تغییر داده ولی موضع خود را فراموش نکرده و در آن ثابت قدم مانده است.

حجت الاسلام فروغی اظهار کرد: ما حامی صلح و آرامش هستیم اما از خیانت دشمن می ترسیم چون دشمنان ما همیشه اهل خیانت بوده اند و اکنون نیز وظیفه ملت ماست که با هوشیاری و پیروی از رهبری که نشان از همان غدیرخم است، در برابر این فتنه ها ایستادگی کنند.

*حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج گفت: عزت، استقلال، امنیت، عظمت و اقتدار کنونی کشور و ملت ایران به برکت خون شهدا و رشادتهای مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

حسینی افزود: غدیرخم به عنوان عید امامت و ولایت جزو مهمترین و بزرگترین اعیاد مسلمانان بوده و در این روز دین مبین اسلام تکمیل شد که این امر نشان می دهد اسلام بدون ولایت ناقص است.

وی بیان کرد: جشن گرفتن و شادی کردن در روز عید غدیرخم اقدامی مطلوب و پسندیده است اما مهمتر از آن شناخت هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) و تبیین واقعه سرنوشت ساز غدیر خم نیاز اساسی است.

وی افزود: 31 شهریور 1359 رژیم بعث عراق با حمایت همه جانبه آمریکا، غربی ها و برخی کشورهای منطقه خاورمیانه جنگ نابرابری را علیه کشور و ملت ایران و با هدف براندازی نظام و انقلاب نوپا آغاز کرد.

وی بیان کرد: گرچه ایران اسلامی در این جنگ دچار تلفات و خسارت های متعددی شد اما به لطف الهی و با رشادتهای مثال زدنی رزمندگان به پیروزی رسید و دشمنان نیز مایوس و سرافکنده شدند.

*نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: غبارزدایی از حقیقت غدیر و زنده نگه داشتن این فرهنگ از رسالتهای مهم امروز جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) اظهار داشت: دشمنان اسلام از آنجایی که از نعمت غدیر بی بهره هستند، سعی دارند این دارایی ارزشمند را از ما بگیرند و غبار فراموشی بر آن بپاشند.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید در مقابل این حرکت دشمن با بهره گیری از همه ظرفیت ها در زنده نگه داشتن حقیقت غدیر کوشا باشند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه پیروان حضرت علی (ع) دارای با ارزش ترین حقیقت جهان هستند، خاطر نشان کرد: همه باید حقیقت غدیر را باور داشته و آن را در همه شئون زندگی خود جاری و ساری کنیم.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ غدیریون در روز عید غدیر در شهرکرد بر برگزاری باشکوه این برنامه تاکید کرد و گفت: مردم با حضور گسترده خود در این برنامه ابهت شیعه را به همگان نشان خواهند داد.

وی با اشاره به برخی فضایل روز عید غدیر، خاطر نشان کرد: غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و بسیار عزیز است و باید خداوند را به واسطه این نعمت شکرگذار باشیم.

*نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دوران دفاع مقدس سندی مهم و جاودانه و بیانگر شجاعت، دلاورمردی و ایثارگری های فرزندان ایران اسلامی است.

آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه در مصلا بقیه الله الاعظم کاشان با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت غیور ایران، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و به ویژه نیروهای مسلح، مظلومانه با حداقل امکانات اما مقتدرانه در برابر دشمن مقاومت و ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: رزمندگان اسلام با وجود حمایت های جهانی از صدام جنایتکار در دوران هشت سال مقدس، دشمن را ذلیلانه ازخاک ایران اسلامی بیرون راندند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، مهتمرین موضوع در اسلام پس از نبوت را، ولایت و امامت دانست و تصریح کرد: مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی(ع) در آغاز امامت و حضرت مهدی(ع) در خاتم آن قرار دارد.

وی عامل استمرار اسلام را امامت و ولایت بیان کرد و افزود: پس از 1400 سال که توطئه ها و فتنه ها همواره در راه پیشرفت اسلام وجود داشت، این دین مبین به راه خودش ادامه داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: مخالفان پیامبر اسلام از قبل با کار کارشناسی،مطالعه و مشاوره به این نتیجه رسیده بودند که رهبری اسلام پس از حضرت محمد (ص) بدست آنان می رسد اما با معرفی حضرت علی (ع) بعنوان خلیفه، جانشین و امام برای امت اسلام، تمام توطئه ها و نقشه های شوم آنان خنثی و بی اثر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 26 شهریور 1395، کدمطلب: 82232400 (5562058) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین