پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه گفت: آن‌قدر نقطه‌های امید در انقلاب و کشور داریم که نباید بگذاریم مردم به سمت ناامیدی کشیده شوند، ایران و انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنه‎ای یک ابرقدرت است و این اغراق نیست.

شعارسال: حجتالاسلام سید رضا تقوی در اجلاسیه ائمه جمعه مازندران که با موضوع نماز جمعه قرارگاه فرهنگی با تحقق شعار سال در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دست گرفتن فرماندهی قرارگاه فرهنگی در هر منطقه در واقع بهدست گرفتن مدیریت اجتماعی است و نیاز به ویژگی‌هایی دارد که نخستین شرط آن «خوداصلاحی» است.

وی با بیان اینکه یک مدیر خوب باید زمانشناس باشد، افزود: امام صادق(ع) فرمودند: «العالم بِزمانه لا تهجُم علیه اللوابس» یعنی شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد، بسیاری مواقع فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و به این خاطر است که زمان را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم فرصت‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم، لذا بهراحتی از کنار آنها می‌گذریم و به جایی میرسیم که همه چیز را از دست دادیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ویژگی مهم دیگر در یک مدیر اجتماعی، گفت: روشهایی که در قرارگاه‌های فرهنگی به‌کار گرفته میشوند، باید برنامهریزیها را به اهداف برسانند، گاهی اهداف خوبی انتخاب میشوند اما روش‌های اجرا خوب نبوده و در مخاطب تأثیری نمیگذارند.

این مسؤول با بیان اینکه یک مدیر اجتماعی باید برای هر روز خود یک حساب باز کرده و برنامه داشته باشد، بیان کرد: اکنون 6 ماه از سال میگذرد و تازه می‌نشینیم برای 6 ماه بعد باید چه کنیم؟

تقوی ادامه داد: مدیر اجتماعی باید بصیرت و آگاهی بسیار بالایی داشته باشد زیرا اگر کسی متولی اداره امور 10 نفر میشود باید عقل 40 نفر را داشته باشد و به همین نسبت نیز باید بینش و بصیرت بالایی در مدیریت افراد بیشتر، به‌خرج بدهد.

وی بیان کرد: توانایی در اداره امور و کفایت نیز از ویژگیهای یک مدیر اجتماعی است، برخیها علم و دانش دارند اما نمی‌توانند آن را پیاده کنند و این یک ضعف است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور درباره راه‌های حفظ مردم در صحنه، خاطرنشان کرد: افرادی میتوانند مردم را در صحنه نگه دارند که از سرمایه و اعتبار اجتماعی بهره‌مند باشد، به مردم امید واقعی بدهند و آنها را نسبت به آینده زندگی امیدوار کنند.

این مسؤول تصریح کرد: آن‌قدر نقطه‌های امید در انقلاب و کشور داریم که نباید بگذاریم مردم به سمت ناامیدی کشیده شوند، ایران و انقلاب اسلامی به رهبری امام خامنهای یک ابرقدرت است و این اغراق نیست، همه قدرت‌های جهان یک طرف و قدرت ایران در طرف دیگر، این قدرت ایران اسلامی است که نگذاشت یک اسرائیل دیگر در سوریه ایجاد شود، در جنوب لبنان انسان‌هایی تربیت شدند که اسرائیل و ارتجاع منطقه از آن وحشت دارند.

تقوی ادامه داد: مشکلات درونی در هر کشوری وجود دارد، مردم را نباید با فیش‌های حقوقی و ... از انقلاب ناامید کنیم، باید نقاط قوت و اقتدار اسلام را بیان و مردم را در صحنه نگه داریم، البته پیگیری ضعف‌ها و فتنه و فتنه‌گری باید باشد اما این کار ما ائمه جمعه است که باید به مردم امید بدهیم.

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشتیم، اکنون در حوزه نظامی، در سلول‌های بنیادین و هسته‌ای آنقدر توانمندی داریم که مایه اتکای ملت است، لذا به مدد این توانمندی‌ها باید مردم را امیدوار نگه داریم زیرا بزرگ‌ترین مصیبت و بلا وقتی است که مرم ناامید شوند و این بدترین خیانت است که فردی بخواهد مردم را ناامید کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان گفت: بیش از توان از مردم توقع و انتظار نداشته باشید، مدیر اجتماعی باید مردمی باشد و با آنها همدردی کند، از اشرافیت فاصله بگیرد و به طبقه ضعیف توجه کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20شهریور1395، کدخبر: 219654: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین