پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
سایت سنای آمریکا اقدام به انتشار جزئیات پیش نویس قطعنامه ای کرده که ۴ سناتور این کشور در حمایت از اغتشاشات اخیر به کنگره ارائه کرده اند.

شعارسال: ۴سناتور آمریکایی پیش نویس قطعنامه‌ای به سنای ایالات متحده پیشنهاد کرده‌اند که در آن ضمن حمایت از حقوق مردم ایران که باید شنیده شود، تهران به خاطر تاریخچه‌ای طولانی از نقض حقوق بشر محکوم شده است.

«مارکو روبیو» و «باب کورکر» از حزب جمهوریخواه و «بن کاردن» و «باب منندز» از حزب دموکرات این قطعنامه را ارائه کرده‌اند.

این قطعنامه از دولت آمریکا می‌خواهد تا برای برگزاری نشست های اضطراری در سازمان ملل تلاش کند تا نقض جاری حقوق بشر در ایران را محکوم کنند و ساز و کاری برای رصد چنین نقضی طراحی شود.

در این قطعنامه به آغاز تظاهرات مردم ایران از مشهد در روز هفتم دی و گسترش آن به سراسر کشور، سردادن شعارهای اقتصادی و اعتراض به فساد و هدر دادن سرمایه‌های ایران در درگیری‌های منطقه‌ای، بازداشت صدها تن و کشته شدن تعدادی از معترضان، محدود کردن دسترسی مردم ایران به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، نقض حقوق شهروندان از جمله ایجاد محدودیت جدی برای برگزاری تجمع مسالمت‌آمیز، ابراز عقیده و آزادی بیان و سرکوب تظاهرات مردم ایران اشاره شده و ۸ محوری که باید دنبال شود را فهرست کرده است.

مارکو روبیو از جمله سناتورهای آمریکایی است که ظرف روزهای گذشته به فارسی و انگلیسی بارها توئیت‌هایی را درباره اغتشاشات در ایران منتشر کرده و کارزاری اینترنتی را نیز برای جمع آوری امضا به منظور حمایت از معترضان به راه انداخته است.

در قطعنامه پیشنهادی او و سه همکارش، از سنا خواسته شده که از حقوق همه شهروندان ایرانی حمایت کند تا صدایشان شنیده شود. این سناتورها همچنین از حکومت ایران خواسته‌اند تا به حقوق مردم ایران در زمینه آزادی بیان، مطبوعات، مذهب، تشکیل انجمن و گردهمایی احترام بگذارد.

این قطعنامه از رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌خواهد که برای تشکیل جلسات اضطراری در شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل به منظور محکومیت نقض حقوق بشر در ایران تلاش کنند و سازوکاری برای رصد کردن موارد این نقض طراحی شود.

این قطعنامه همچنین از ایران می‌خواهد تا با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و کمیسر حقوق بشر این سازمان همکاری کرده و اجازه ورود آنها را به کشور بدهد.

۴ سناتور آمریکایی همچنین از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا خواسته‌اند که با جامعه جهانی همکاری کنند تا اطمینان حاصل شود که نقض حقوق بشر بخشی از مباحث رسمی و غیررسمی دو یا چند جانبه در ارتباط با ایران خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: ۱۷ دی 1396 ، کدخبر: 4193002 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین