پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
وزیر خارجه فرانسه در دیدار ظریف بر اهمیت اجرای برجام و عزم پاریس در این زمینه تاکید کرد و گفت که به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

شعار سال: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به بروکسل سفر کرده پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و روند اجرای برجام پرداخت.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت اجرای تعهدات کشورهای عضو برجام، بر نقش فعال‌تر کشورهای اروپایی در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار بر اهمیت اجرای برجام و عزم فرانسه در این زمینه تاکید کرد.

طرفین همچنین بر اهمیت ثبات و امنیت منطقه و پیشبرد راه‌های مسالمت آمیز حل بحران های منطقه ای از راه گفتگو و رایزنی‌های سیاسی تاکید کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین با تشکر از دعوتش به تهران، گفت که به زودی به تهران سفر خواهد کرد.

ظریف قرار است با زیگمار گابریل همتای آلمانی خود نیز دیدار دوجانبه داشته باشد.

شرکت در نشستی با حضور موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحایه اروپا و وزرای خارجه سه کشور اروپایی ( بریتانیا، آلمان و فرانسه) درباره برجام از دیگر برنامه های حضور ظریف در بلژیک است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز گذشته نیز سفری چند ساعته به مسکو داشت و با لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه و برجام گفتگو کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا روز جمعه قرار است یکبار دیگر درباره تمدید معافیت‌های تحریمی ایران تصمیم‌گیری کند.

ترامپ اواسط ماه ژانویه با دو ضر‌ب‌الاجل روبرو است و یکی از آنها گزارش درباره پایبندی ایران به مفاد برجام و دیگری تمدید معافیت‌های تحریمی برای ایران است که عدم تمدید این معافیت‌های تحریمی به مفهوم خروج آمریکا از برجام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 21 دی 96، کد مطلب: 13961021000467: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین