پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۱۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت گرفتاران و محتاجان گفت: دشمنان می آیند روی دوش گرفتاران سوار می شوند، روی آه و ناله آنها قرار می گیرند و موجی که افراد قانع و گرفتار و بی شغل و یا کم درآمد دارند روی این موج سوار می شوند.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین محمد امامی کاشانی در دومین خطبه نماز جمعه شهادت جمعی از ملوانان جمهوری اسلامی در نفتکش سانچی را به خانواده ها و بازماندگان آنان تسلیت گفت.

وی با اشاره بخشهایی از نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر گفت:امیرالمومنین علی (ع) نامه ای برای مالک اشتر استاندار مصر فرستاد که در آن درباره قضات، جنود و نظامیان افسران، صنعتگران و قشرهای مختلف مردم دستوراتی داده است.

وی افزود: از جمله آن حضرت می فرماید ای مالک خدا را در نظر بگیر، نسبت به آنان که زندگیشان ضعیف است و در معیشت با مشکل روبه رو هستند و راهی برای زندگی و بهبود معاش ندارند از مساکین و محتاجان و مریض و زمینگیرها اینها را در نظر بگیر.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت امیر المومنین می فرمایند افرادی هستند که خیلی آبرومند هستند و ابراز نمی کنند و افرادی هستند که ابراز می کنند تو باید به آنها توجه کنی و می فرماید از بیت المال و مواعد مختلف وضع اینها را مرتب کن و حقوقشان را رعایت کن.

وی با اشاره به عبارتی از حضرت امیرالمومنین تحت عنوان « بتر » و معنای این عبارت تحت عنوان سرمستی و مقام اظهار داشت: ایشان می فرمایند مبادا این سرمستی و میز و مقام دنیا تو را از بینوایان دور کند.

امامی کاشانی افزود: حضرت امیر در بخش دیگر می فرمایند تو در پیشگاه خداوند معذور نیستی به اینکه کارهای مهم بکنی و بگویی من کارم را کردم و نمی توانی به درگاه خداوند عذر بیاوری.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در حکومت طبقه ای که ندارد حالا یا اینکه سوال می کند یا اینکه به خاطر آبرو سوال نمی کند به این طبقه باید رسید.

وی با اشاره به فراز دیگری از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اظهار کرد: ایشان نکته دیگری را هم باز به عنوان حکومت مطرح می کند و آن این است که کشور اسلامی باید حدود و حقوقش همه مصون باشد به طوری که هر کس از دور نگاه کرد بگوید این کشور کشور علی و اسلامی است.

امامی کاشانی یادآور شد: اگر محتاجان و گرفتاران را مراعات نکردیم چه بسا دشمنانی مثل معاویه که دشمن بودند و پول داخل عراق می فرستاد و افرادی را همراه می کرد و آنها به نفع معاویه علیه علی شعار می دادند چه بسا این طور باشد اینها بیایند و در این حرکت گرفتار شوند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمنان می آیند روی دوش گرفتاران سوار می شوند،روی آه و ناله آنها قرار می گیرند و به عبارت دیگر موجی که افراد قانع و گرفتار و بی شغل و یا کم درآمد دارند روی این موج سوار می شوند و بعد کشور را علیه علی تحریک می کنند و مردم را علیه امیرالمومنین به راه می اندازند.

وی در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: این نکته مهمی است که امیرالمومنین به مالک گفته است و باید دید و درست با آنها برخورد کرد.

امامی کاشانی ادامه داد:در جای دیگر امیر المومنین وقتی از پیغمبر اکرم(ص) صحبت می کند می فرماید پیغمبر می گشت و در خانه خودش دستور نمی داد بلکه می گشت ببیند چه کسی گرفتار است. زخمها را می دید و نوع زخم ها را می شناخت و برای زخمها مرهم درست می کرد و این مرهم هایی که درست می کرد مطابق با این زخمها بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود:فرض کنید در کشور ما در فلان استان کارخانه ای تعطیل شد.اگر دیدید مرکز تولیدی که این قدر کارگر بیرون رفتندباید ببینید چه شده و چه مشکلی داشته است. آیا مدیریت ضعیف بود یا اجناس تولیدی آنها قابل عرضه و صادر شدن نبود و یا نقدینگی نبود.هر چه بود برسیم.

وی گفت: امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر روش پیغمبر را می فرماید؛ امروز هم باید ببینیم مشکل چیست هر طور می شود حل کنیم راه های زیادی وجود دارد و باید دید چه باید کرد کارخانه تعطیل نشود کارگران بیکار نشوند و این باید هدف باشد.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه باز است مشکلی نیست این مشکل را با این همه مردم با معرفت و جوان ها،دانشگاهیان آگاه و بصیر این کشور با عظمت که در این ترقی قرار گرفته اند می توان حل کرد.

امامی کاشانی با اشاره به تلاش های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی گفت: دشمن دور تا دور کشور را گرفته و اینها هدفشان اسلام و ایران است و این است که اسلام از بین برود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت:در همین چند روزه اجلاس سیزدهمین بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران رهبری( خطاب به شرکت کنندگان در این اجلاس) فرمودند که شما قطعنامه درباره میانمار نوشتید ،درباره کشمیر نوشتید،اما نسبت به فلسطین و یمن سکوت کردید.

وی با بیان اینکه باید برای جهان اسلامی شجاعت ، قدرت ، وحدت کلمه و دلسوزی باشد گفت: در دنیایی هستیم که اسلام و ایران چنین غریب شده به طوری که صهیونیسم می خواهد ریشه آن را بکند؛ ازطرف دیگر آمریکا حمایت می کند و آل سعود خبیث هزینه اش را پرداخت می کند.

امامی کاشانی با تاکید براینکه جهان اسلام به شجاعت و انسجام نیاز دارد تصریح کرد:در کشورما انسجام و وحدت بر محور ولایت فقیه است نه اینکه حرف بزنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 29 دی 1396 ، کدخبر: 82800733 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین