پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
در دی‌ماه، 327 دستگاه کامیون که فرسوده یا فاقد معاینه فنی بودند، توقیف شدند. همچنین56هزار و 374 برگ جریمه نیز برای کامیون‌های دودزا صادر شد.

شعار سال: در دی‌ماه، 327 دستگاه کامیون که فرسوده یا فاقد معاینه فنی بودند، توقیف شدند. همچنین56هزار و 374 برگ جریمه نیز برای کامیون‌های دودزا صادر شد.

سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این‌باره به شبکه خبر، گفت: به این نقطه رسیدیم که بخش عمده‌ای از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون مربوط به‌خودروهای گازوئیل‌سوز به‌ویژه خودروهای فرسوده است.

از ابتدای دی‌ماه علاوه بر طرحی که هر روز برای همه خودروها اجرا می‌کنیم، به‌صورت ویژه طرح برخورد با کامیون‌های دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار قرار دادیم. نرخ جریمه برای کامیون‌های فاقد معاینه فنی روزانه 50هزار تومان و برای کامیون‌های فرسوده نیز 45هزار تومان است. واقعاً این مبلغ پیشگیرانه نیست و نمی‌تواند از ورود اینها به سطح شهر جلوگیری کند.

با توجه به اینکه سلامت مردم تهران در خطر است، ما خودروهای سنگین را درصورتی که فرسوده یا فاقد معاینه فنی باشند تا 7 روز در تهران توقیف کنیم. در دی‌ماه 327 دستگاه کامیون را که فرسوده یا فاقد معاینه فنی بوده‌اند، توقیف کرده‌ایم. همچنین 56هزار و 374 برگ جریمه در مورد کامیون‌های فاقد معاینه فنی و دودزا صادر شده است. البته اگر می‌خواستیم همه کامیون‌های فاقد معاینه فنی و دودزا را توقیف کنیم، شاید عدد خیلی بیشتر می‌شد.» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: به‌خاطر سلامت مردم و با توجه به اینکه آلودگی این روزها بسیار بالاست، خواهشمندم کامیون‌هایی که معاینه فنی ندارند و در سن فرسودگی هستند، به‌هیچ عنوان به محدوده‌ای که اشاره کردم وارد نشوند. سن فرسودگی آنها 20سال است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 1بهمن 96، کدمطلب:4827، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین