پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
معوقات بانکی که این روز ها حکم چوب لای چرخ اقتصاد را دارد برخی از بانک ها را بر آن داشته تا با توسل به طرح های جدید به دنبال نقد کردن مردم بیفتند که طرح کلپوره یکی از همین طرح های سبز است.

شعارسال: به تازگی برخی از بانک ها نسبت به استخدام افرادی با عنوان مامور وصول اقساط و یا به قول آقاجون «شر خر» به صورت پورسانتی یا «مزد بگیر» اقدام کرده است.


این افراد وظیفه دارند با مراجعه به مشتریان بدهکار به بانک ها و یا شهروندان محترمی که پرداخت مخارج اصلی زندگی را بر پرداخت اقساطشان ترجیح داده اند با استفاده از تهدید اقساط معوقه را نقد کنند و از این محل پورسانت دریافت کنند.


مع ذلک از آنجا که به گفته برخی از سرپرستان امور شعب، اقتصاد مملکت به دلیل همین اقساط معوقه دچار اخلال شده است لذا پیشنهاد می کنم برای مبارزه با این اخلال گران اقتصادی از این پس از روش های سخت گیرانه تری هم چون اقدامات ذیل استفاده شود:

به دلیل اینکه در این گونه بانک ها بیش از حد از رنگ سبز و گل مصنوعی استفاده شده لذا بهتر است برای اینکه مشتریان فکر نکنند درب باغ سبز و سرخ برای ندادن اقساط باز شده بهتر است که به میزان چشم نواز، قفل، زنجیر و در صورت صدور مجوز چند تا اسپری فلفل، باتوم برقی از کمربند ماموران وصول قسط آویزان شود تا مشتری متوجه شود تبعات دیرکرد چیست؟
از آنجا که بسیاری از مشتریان ممکن است مجهول مکان باشند نیز پیشنهاد می شود در هنگام اعطای وام به متقاضیان تعدادی از عکس های خانوادگی آنها نیز اخذ و در پرونده تسهیلات آنها منظور شود تا در صورت عدم پرداخت اقساط در اینترنت توزیع و مشتری مجبور به پرداخت اقساط شود.


پیشنهاد می شود همان طور که برای مشتریان چاق و چله هدایای ویژه مانند پژو پارس و یا کمک هزینه خرید ... در نظر گرفته شده است از این پس برای مشتریانی که یک قسط آنها عقب مانده است آفتابه پلاستیکی قرمز جایزه داده شود و نام آنها را سر در بانک ها چاپ شود تا شاید از خجالت رنگشان با جایزه شان یکی شود!


همچنین پیشنهاد می شود از آنجا که قرارداد بانک ها کاملا مبتنی بر عقود اسلامی تهیه و تنظیم شده است لذا مشتریان به ازای دیرکرد هر قسط یک شتر به بانک پرداخت کنند.


از آنجا که روش های تبلیغی بر روی پاکت های سیگار نقش موثری در کاهش مصرف سیگار داشته است لذا پیشنهاد می شود با الگو برداری از این طرح عکس مشتریان خوش حساب با چهره ای دوست داشتنی و صورت مشتریان بد حساب با خال های بزرگ و شاخ بر روی دفترچه اقساط به چاپ برسد.


حالا که این اقدام ارزنده با این ابعاد در استان ما شروع شده بهتر است با نام طرح «کلپوره» به عنوان خدمتی نو در راستای به خدمت مردم رسیدن و کمک به چرخ اقتصادی بانک ها در زمره طرح های سبز بانک ها فراگیر شود.


کلپوره: استفاده از این گیاه به طوری که در کتب داروئی قدیمی وارد است به زمانهای نسبتاً دور نسبت داده می‌شود مانند آنکه بقراط، دیوسکورید، پلین و جالینوس از آن در آثار خود نام برده‌اند. سرشاخه‌های گلدار گیاه اثر مقوی، نیرو دهنده و ضد تشنج دارد و اگر گرد آن وارد بینی شود مخاط بینی را تحریک کرده و ایجاد عطسه می‌نماید. مصرف آن را با بررسی‌هائی که بعمل آمده در رفع سردرد، ضعف عمل دستگاه تغذیه و ... مؤثر می‌باشد. در ضمن اثر ضد تشنج نیز دارد. از این گیاه تلخ در بلوچستان، ایران و هندوستان برای رفع درد ناحیه قلب استفاده می‌شود؛ بعلاوه تب‌بر است و از جوشاندۀ گیاه در آب و با خیساندن و یا دم کردۀ آن در آب در موارد سرماخوردگی مصرف می‌شود. در کرمان نیز برای رفع ناراحتی هاضمه و دل‌درد از آن استفاده می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبري وارش، تاریخ انتشار خبر 22 بهمن 1394، کدمطلب: 28088، www.vareshnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین