پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۷۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
پلک زدن زیاد چشم می تواند به دلیل استرس و نگرانی و نیز مشکلات چشمی ایجاد شود که باید علت آن مورد بررسی قرار گرفته تا درمان صورت بگیرد.

شعار سال: پلک زدن زیاد چشم می تواند به دلیل استرس و نگرانی و نیز مشکلات چشمی ایجاد شود که باید علت آن مورد بررسی قرار گرفته تا درمان صورت بگیرد.

دکتر علیرضا رجعتی حقی، فوق تخصص شبکیه اظهار داشت: پلک زدن زیاد چشم می تواند هم به دلیل استرس و مشکلات عصبی و هم بر اثر مشکلات چشمی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: از جمله مشکلات چشمی که می تواند سبب پلک زدن زیاد چشم شود می توان به خشکی چشم، حساسیت های چشمی و نیز وارد شدن جسم خارجی در چشم اشاره کرد.

این فوق تخصص افزود: ضعیف شدن چشم و نیاز به عینک می تواند سبب پلک زدن زیاد چشم شود.

رجعتی حقی، بیان کرد: در کودکان بیشتر وارد شدن جسم خارجی به چشم می تواند سبب پلک زدن بسیار شود و در بزرگسالان خشکی چشم بیشتر عامل ایجاد پلک زدن زیاد چشم می شود.

وی گفت: البته حساسیت های چشمی به گرد و غبار، نور خورشید، آب و هوا هم در ایجاد پلک زدن زیاد چشم مؤثر خواهد بود.

این فوق تخصص عنوان کرد: در صورتی که پلک زدن چشم به دلیل خشکی چشم باشد که بیشتر در بزرگسالان این عامل در ایجاد پلک زدن مؤثر است، توسط دارو به صلاحدید پزشک قابل درمان است و اگر به علت وارد شدن جسم خارجی در چشم این مشکل (پلک زدن زیاد) ایجاد شود باید سریع به متخصص چشم مراجعه کرد تا جسم خارجی از چشم بیرون آورده شود.

این فوق تخصص گفت: در صورتی که حساسیت چشمی مسبب ایجاد پلک زدن زیاد شود باید افراد از وارد شدن به محیط پر گرد و غبار و آلوده خودداری کرده و نیز از عینک آفتابی استفاده کنند.

رجعتی حقی، خاطرنشان کرد: اگر پلک زیاد چشم به علت استرس و اضطراب باشد برای رفع این مشکل مراجعه به متخصص روانپزشکی لازم است.

رجعتی حقی، تأکید کرد: یک نوع پلک زدن شدید وجود دارد بطوریکه پلک بسته می شود این پلک زدن بسیار شدید یک نوع بیماری چشمی بوده که با عمل تزریق و یا عمل جراحی با صلاحدید پزشک انجام می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت سلامت نیوز ، تاریخ انتشار 29شهریور90، کدمطلب:33375، www.salamatnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین