پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
متخصص شبکیه چشم با اشاره به علائم هشداردهنده بروز مشکلات بینایی، مراجعه به پزشک را برای جلوگیری از عوارض شدید توصیه کرد.

شعار سال: محمد وجودی فوق تخصص شبکیه در خصوص آب مروارید و راه درمان آن اظهار کرد: داخل چشم بخشی به نام عدسی وجود دارد که از کیسه‌ای نرم از جنس پروتئین شفاف تشکیل شده است و هر چقدر سن افزایش پیدا می‌کند، شفافیت عدسی هم کمتر شده که نتیجه آن مروارید یا کاتاراکت است.

این فوق تخصص شبکیه با اشاره به علائم آب مروارید گفت: افزایش کدورت و کاهش شفافیت لنز به مرور زمان به خصوص در سنین بالا باعث ایجاد کاتاراکت می‌شود که به آن آب سفید هم می‌گویند.

وجودی با بیان اینکه بالا رفتن سن در ایجاد آب مروارید نقش دارد، اظهار کرد: تمامی افراد دچارآب مروارید می‌شوند که بالا رفتن سن در بروز این عارضه بیشترین تاثیر را دارد.

وی در خصوص علائم آب مروارید مطرح کرد: حساسیت به نور، تغییرات مکرر نمره عینک، دوبینی در یک چشم، احتیاج به نور بیشتر برای مطالعه و کاهش دید در شب از علائم شایع آب مروارید است.

این فوق تخصص شبکیه با اشاره به اینکه با دیدن کمترین دید در چشم باید سریعا به پزشک مراجعه کرد افزود: شخص بیمار به سادگی متوجه این بیماری نمی‌شود و معاینات پزشکی توسط چشم پزشک باید انجام شود؛ گاهی مراجعه دیر هنگام به پزشک، عارضه ای ساده را به آب سیاه (گلوکوم) تبدیل می‌کند که باعث می‌شود بینایی فرد کاملا از بین برود.

وجودی بیان کرد: هر زمان که احساس کردیم در دید دور، توانایی سابق را نداریم باید سریعا به پزشک مراجعه کنیم ؛ به ویژه اگر سن فرد بالای ۵۰ سال باشد.

بیماران جوان دچار آب مروارید باید سریع عمل جراحی انجام دهند

وی با اشاره به اینکه افرادی که در سنین کم به آب مروارید مبتلا می‌شوند باید همان روز عمل جراحی انجام دهند، گفت: کودکانی که به آب مروارید مبتلا می‌شوند به آن کاتاراکت مادرزادی می‌گویندکه روز اول باید آن را عمل کنند، در غیر این صورت چشم دچار تنبلی شدید می‌شود چرا که چشم در حال رشد است و به ویژه افراد کمتر از هفت سال اگر در ماه‌های اول بیماری، اقدامات درمانی نداشته باشند، به تدریج بینایی آنها ضعیف می شود.

این فوق تخصص شبکیه در خصوص درمان آب مروارید گفت: آب مروارید با جراحی و در آوردن عدسی کدر شده و جایگزین کردن آن با عدسی پلاستیکی و شفافی که مشابه طبیعی ساخته شده درمان می‌شود.

وجودی با اشاره به اینکه آب مروارید بیماری خطرناکی نیست، یاد آور شد: می‌توان در مراحل اولیه توسط پزشک آب مروارید را تشخیص داد و درمان کرد؛ چالشی که روند درمان این بیماری را با مشکل مواجه می‌کند تشخیص دیر هنگام این بیماری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 24 فروردین 97، کد مطلب: 6481523، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین