پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
با ورود شبكه هاي اجتماعي موبايلي ، دنياي ما انسان ها با تغييرات گسترده اي همراه شده است .

شعار سال: تکنولوژی موبایل به یک وسیله غیرقابل انفکاک زندگی ما تبدیل شده و رفاه زیادی برای ما ایجاد کرده است اما این اختراع جالب بشری، آسیب هایی هم به دنبال دارد که ما اغلب توجهی به آنها نداریم.تلفن هاي همراه ما را آنقدر وابسته و شيفته خود كرده اند كه به هيچ وجه نمي توانيم از آنها حتي در زمان خواب دل بكنيم .اين روزها علاوه بر اينكه سر همه ما از صبح تا آخر شب در گوشي هايمان فرو رفته است ، اما برخي از افراد هنگام خواب در اتاق تاريك و رختخواب هم در حال چك كردن پيامك ها ، شمردن تعداد لايك هايي كه براي خودشان جمع كرده اند ، خواندن كامنت هاي دوستانشان و يا حتي وبگردي هستند.


حسين فيروزآبادي متخصص روان و اعصاب در رابطه با نگاه كردن به گوشي تلفن همراه در تاريكي شب گفت: شايد اين عمل اثر مخرب مستقيم نداشته باشد اما وابستگي استفاده از اين كار بر روي اعصاب اثر غير مستقيم خواهد گذاشت و باعث ايجاد اختلالاتي موقع خواب خواهد شد .

وي در ادامه گفت : به محض تاريك شدن هوا يا وقتي كه لامپي را خاموش مي كنيم ، يك ماده اي به نام هورمون ملاتونيم در مغز فعال شده كه با ترشح شدن اين هورمون ، عملا خوابيدن تسهيل پيدا مي كند.


دانشمندان معتقدند که این کار بسیار خطرناک بوده و برای سلامتی انسان به‌شدت مضر است.این امر توسط دانشمندان به‌عنوان یک اقدام بسیار خطرناک برای ساختار سلامتی انسان معرفی شده است . این امر به تدریج منجر به آسیب‌های زنجیره‌ای برای بدن شما خواهد گشت زیرا این عمل موجب می‌شود که در طول روز بدن شما بسیار خسته باشد و به تدریج فشار وارده به بدن شما بالاتر و بالاتر رفته و سرانجام به سایر اعضای بدن نیز آسیب وارد کند.

در این تحقیقات به افراد مورد آزمایش روش‌های مختلفی پیشنهاد شد که بهترین روش که بالاترین آسودگی را در خواب برای فرد به وجود می‌آورد شامل عدم استفاده از ابزارهای دیجیتال به مدت چهار ساعت پیش از خواب و هم‌چنین خواندن یک نسخه چاپی از کتاب برای مدت زمان کوتاهی قبل از خواب بود.

به این ترتیب باید در استفاده از این ابزارها بسیار محتاطانه رفتار کنید زیرا نخستین عضوی که در این راه آسیب خواهد دید چشمان شما است و بدون یک چشم سالم عملا خود را برای همیشه از استفاده از این فناوری محروم کرده‌اید.

بررسي هاي انجام توسط محققان نشان مي دهد كه نگاه كردن به صفحه تلفن همراه و تبلت در اتاق تاريك و قبل از خواب با توجه به اشعه ساتع شده از نمايشگر ، مغز انسان را به شدت دچار آسيب مي كند كه در نهايت منجر به عدم خواب راحت در طول شب خواهد شد . كساني كه در شب و در تاريكي با موبايل ، تبلت و يا هر وسيله الكترونيكي ديگري كار مي كنند بعد از 40سالگي بايد شاهد چين و چروك زيادي در چشم خود باشند و چشم ها طراوت و زيبايي خود را از دست مي دهند.

شبكيه چشم بالاترين حساسيت را به نور مايل به آبي صفحه تلفن همراه دارد و استفاده طولاني مدت از تلفن همراه يا تبلت قبل از خواب ، باعث ايجاد اختلال در خواب مي شود .


سلامتي نعمت بزرگي است كه خداوند آن را شامل حال ما انسان ها كرده است . به هيمن جهت در استفاده از تلفن همراه و تبلت بسيار محتاطانه بايد عمل كرد زيرا چشم ها اولين عضوي كه دچار آسيب خواهد شد. صفحه نمايشگر تفلن همراه و تبلت هرساله بزرگ و بزرگ تر مي شود و اين خود ما انسان ها هستيم كه بايد با تغيير نگرش در زندگي مان و استفاده از اين وسيله ها سلامت خودمان را تضمين كنيم .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 6 شهریور 94، کد مطلب: 5303989: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین