پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
ساختار چشم و فرآیندهای دید در اواخر دهه چهارم و اوایل دهه پنجم زندگی تغییر میکند. درسن ۶۵ سالگی، ۵۰ درصد دید خوبی ندارند. در سن ۸۰ سالگی، بیش از ۹۰ درصد دید خوبی ندارند. درمان می تواند برخی از این تغییرات، مانند پیر چشمی و آب مروارید را کاهش دهد. برخی شرایط وجوددارد که چشم و بینایی را تحت تاثیر قرار میدهد که از شرایط پزشکی است که در افراد مسن، مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری کلیه، همه آنها می تواند به رتینوپاتی منجر شود که بسیار شایع است و باعث از دست دادن بخش عمده ای از بینایی مربوط به افزایش سن است، فعالیت هایی مانند رانندگی، مطالعه و و دید در شب موجب اختلال در کارها میشودچشم‌های شما با افزایش سن دستخوش تغییراتی می‌شود.

شعار سال: ساختار چشم و فرآیندهای دید در اواخر دهه چهارم و اوایل دهه پنجم زندگی تغییر میکند. درسن ۶۵ سالگی، ۵۰ درصد دید خوبی ندارند. در سن ۸۰ سالگی، بیش از ۹۰ درصد دید خوبی ندارند. درمان می تواند برخی از این تغییرات، مانند پیر چشمی و آب مروارید را کاهش دهد. برخی شرایط وجوددارد که چشم و بینایی را تحت تاثیر قرار میدهد که از شرایط پزشکی است که در افراد مسن، مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری کلیه، همه آنها می تواند به رتینوپاتی منجر شود که بسیار شایع است و باعث از دست دادن بخش عمده ای از بینایی مربوط به افزایش سن است، فعالیت هایی مانند رانندگی، مطالعه و و دید در شب موجب اختلال در کارها میشودچشم‌های شما با افزایش سن دستخوش تغییراتی می‌شود.

انعطاف‌پذیری بخش‌هایی از چشم کاهش پیدا می‌کند،‌ و در نتیجه شما نمی‌توانید به خوبی بر فاصله نزدیک متمرکز شوید. سلول‌های درون مایع زجاجیه چشم به صورت توده‌های در می‌آیند، که باعث ایجاد مگس‌پران (floater) در میدان دید شما می‌شود. این تغییر و تغییرات دیگر جزو روند طبیعی سالمندی است.

در فهرست زیر برخی از مشکلات شایع بینایی در سالمندی آمده است؛ توجه داشته باشید این تغییرات شامل بیماری‌های چشمی مربوط به افزایش سن نمی‌شود:

خواندن حروف ریز: از دست دادن توانایی دیدن واضح اشیای نزدیک یک روند عادی در سالمندی است. این عارضه را پیرچشمی (presbyopia) می‌نامند. تصور می‌شود که این عارضه ناشی از دست رفتن انعطاف‌پذیری عدسی چشم باشد. با استفاده یک عینک ساده و ارزان قیمت مخصوص خواندن می‌توانید این مشکل را حل کنید.

مگس‌پران (فلوتر): هنگامی در یک اتاق روشن هستید، ممکن است متوجه خرده ریزهایی می‌شوید که به نظر می‌رسد درون چشم شما شناور هستند. این خرده‌ ریزها در واقع توده‌های کوچک سلول‌ها در مایع زجاجیه هستند که کره چشم را پر می‌کند. مگس‌پران‌ها با افزایش سن به طور طبیعی به وجود می‌آیند و ضرری ندارند. اگر متوجه افزایش یا تغییر در این مگس‌پران شدید یا مگس‌پران‌ها با جرقه‌های نور همراه بودند، باید فورا به متخصص چشم مراجعه کنید.

[مگس‌پران و جرقه‌زدن در برابر چشم چیست؟]

اشک‌ریزش:با افزایش سن چشم‌ها حساسیت بیشتری نسبت به باد و نور پیدا می‌کنند. ممکن است متوجه شوید که چشم‌های‌تان به آسانی دچار اشک‌‌ریزش می‌شود.

خشکی چشم‌ها نیز یک علت اشک‌ریزش‌ها گاهگاهی است. برای کاهش دادن اشک‌ریزش، با محافظت از چشم‌های‌تان آغاز کنید- برای کاهش اثر نور عینک آفتابی بزنید و چشمان‌تان را در مقابل باد محافظت کنید. اگر اشک‌ریزش‌تان ادامه پیدا کرد، به متخصص چشم مراجعه کنید؛ ممکن است دچار انسداد مجرای اشکی یا مشکلی دیگر باشید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دکتر سلام ، تاریخ انتشار 18 آذر92، کدمطلب:10346، www.hidoctor.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین