پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
یک متخصص چشم به بیان توضیحاتی در خصوص عارضه پیرچشمی پرداخت.

شعارسال: محمد مهدی زمانی متخصص چشم اظهار کرد: استفاده بی رویه کودکان و خردسالان از تبلت و موبایل باعث ایجاد عوارض مختلف چشمی و در برخی مواقع سبب ضعیفی چشم می شود.

وی ادامه داد: وقتی افراد بزرگسال بیش از حد استاندارد از تلفن همراه استفاده کنند و یا به صورت مداوم به صفحه مانیتور خیره شوند، عارضه خستگی چشم و خشکی آن در اثر پلک نزدن به مدت طولانی بوجود می‌آید. البته خشکی چشم به دلیل استفاده کودکان از تلفن همراه در کمین این گروه سنی است.

این متخصص چشم با اشاره به اینکه توصیه می‌شود که کودکان به طور کلی در معرض امواج موبایل قرار نگیرند، عنوان کرد: شاهد بروز مشکلات چشمی در بین کودکان هستیم اما ضعیفی چشم بیشتر یک فرضیه است و هنوز به طور کامل ثابت نشده است.

شیوع پیرچشمی در سنین بالای 40 سالگی

وی ادامه داد: عارضه پیرچشمی معمولا در سنین بالای 40 سالگی اتفاق می‌افتد و بیشتر افرادی درگیر آن می‌شوند که دچار ضربه مغزی، تصادف شدند و یا از داروهای خواب آور استفاده می کنند، این افراد زودتر از موعد مقرر دچار پیرچشمی می‌شوند.

زمانی گفت: به طور کلی با افزایش سن پیرچشمی و عیوب انکساری سراغ افراد می آید اما استفاده از مواد غذایی و سبزیجاتی مفید مانند هویج از ضعیف شدن زودهنگام چشم پیشگیری می‌کند.

این متخصص چشم یادآور شد: بر اساس برخی از احتمالات انجام برخی کارها به روند پیرچشمی و ضعیفی چشم سرعت می‌بخشد ولی این مسئله به طور کامل ثابت نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1392 ، کدخبر: 6438158 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین