پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه هرجراحی ممکن است با عارضه همراه باشد، گفت: جراحی رفع عیوب انکساری برای کسانی که دچار نازکی قرنیه هستند، توصیه نمی‌شود.

شعارسال: محمد زارع جوشقانی در مورد انجام جراحی برای رفع عیوب انکساری چشم اظهار داشت:‌هر اقدامی در دنیا بدون عوارض نیست و سوار شدن بر خودرو و هواپیما نیز احتمال ایجاد حادثه دارد و نمی‌توان گفت که این عمل جراحی نیز بدون عارضه است.

وی افزود: با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و علم ترسی برای این عارضه‌ها نیست و قبل از جراحی باید فرد بررسی شود که به چه دلیل می‌خواهد جراحی را انجام بدهد و برای کسانی که استفاده از عینک برایشان مشکلی ندارد بهتر است همان موضوع را مدنظر قرار دهند، ولی کسانی که تمایلی به استفاده از عینک ندارند را باید کمک کرد که این مسئله از دو روش استفاده از لیزر و عمل جراحی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: استفاده از لنز برای کسانی که انجام عمل جراحی برای آن‌ها مشکل بوده و یا قرنیه نازک دارند توصیه می‌شود و عمل برطرف کردن عیوب انکساری نیز با روش‌هایی همچون لیزیک، PRK و ... انجام می‌شود که استفاده از این روش‌ها به شرایط بیمار بستگی دارد.

این فوق تخصص چشم خاطرنشان کرد: افرادی که مورد این عمل جراحی قرار گرفته‌اند می‌توانند یک روز پس از جراحی حمام کرده و چشم خود را بشویند، ولی به هیچ عنوان ماساژ چشم توصیه نمی‌شود چرا که این مسئله برای فرد عوارض به همراه دارد همچنین استفاده از قطره‌های چشمی توصیه شده پس از جراحی و انجام ندادن کار‌های سنگین از جمله مواردی است که پس از جراحی رفع عیوب انکساری چشم باید مدنظر قرار گیرد.

برای اینکه چشم‌ها خوب ببینند، اشعه‌های نور باید توسط قرنیه و عدسی شکسته شوند، طوری که روی شبکیه، لایه عصبی که در پشت چشم کشیده شده، متمرکز شوند.

شبکیه تصویری که توسط این اشعه‌های نوری تشکیل شده را دریافت و تصویر را از طریق عصب بینایی به مغز می‌فرستد. عیب انکساری به این معناست که شکل چشمان شما نمی‌تواند نور مناسب را شکسته کند، لذا تصویری که می‌بینید تار است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 15فروردین1397، کدخبر: 409073 :www.mizanonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین