پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس گفت: راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور روی آوردن به اقتصاد مردمی است و این مسئله باید در دستور کار قرار گیرد.

شعارسال: محسن کوهکن شامگاه پنجشنبه در همایش فجر فاطمی، دفاع صحیح و منطقی از نظام مقدس جمهوری اسلامی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: در سال ۱۳۵۸ اگر قرار بود طرفداران امام خمینی (ره) و انقلاب از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند به جنایات و اقداماتی که در مسیر عدم حفظ استقلال کشور و عدم حفظ کرامات انسانی توسط رژیم گذشته انجام شده بود اکتفا می‌کردند.


وی افزود: دفاع از انقلاب نوپا در سال ۱۳۵۸ بسیار ساده بود چرا که نیاز نبود از نظام مستقر دفاع شود بلکه از آنچه قبلاً اتفاق افتاده بود انتقاد صورت می‌گرفت و مطرح می‌شد که در گذشته وضعیت کشور چگونه بوده است. اما امروز دفاع از انقلاب دیگر همانند دفاع در سال‌های ۵۹ و یا ۶۰ نیست چرا که ما وارد چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی شده‌ایم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز دیگر طرفداران انقلاب در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نفی رژیم گذشته نمی‌پردازند بلکه باید به دفاع از دستاورد‌های منطقی نظام بپردازند و البته این مهم کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: نسل جوان کشور در دوران قبل از پیروزی انقلاب حضور نداشتند تا معنی آزادی را به درستی درک کنند تا بفهمند ما در آن زمان چه داشتیم و چه نداشتیم. آن‌ها در آن دوران نبودند تا ببینند یک مسلمان ایرانی وقتی در مراسم حج شرکت می‌کرد برخی از برادران عرب آن‌ها را برادر صهیونیست‌ها می‌دانستند چرا که در آن زمان رژیم منحوس پهلوی به رژیم صهیونیستی کمک فراوانی می‌کرد.

کوهکن بیان کرد: امروز مشکلات و گرفتاری‌هایی در کشور وجود دارد که البته این گرفتاری‌ها باید برای نسل جدید کشور باز شده و دلیل وجود این مشکلات را برای آن‌ها بیان کرد چرا که قطعا برای این مشکلات راه اصلاح وجود دارد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن برای رسیدن به اهداف خود اسکناسی که بر روی آن عکس امام خمینی (ره) نقش بسته را در کنار اسکناسی شاهی قرار می‌دهد و به تحلیل اقتصادی می‌پردازد و برای رسیدن به اهداف شوم خود با آمار بازی می‌کنند. اما با رویه‌ای مبتنی بر انصاف و روش مقایسه‌ای که روش معقول و مرسوم در دنیاست خواهیم توانست از ۴۰ سال دوران پر شکوه انقلاب اسلامی دفاع جانانه‌ای را انجام دهیم.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما هم وظیفه داریم برای نسل جوان و کسانی که قبل از انقلاب وضعیت کشور را لمس نکرده‌اند، برخی مسایل را بازگو کنیم تا این افراد قانع شوند تا خدای ناکرده برخی مسایل مانند مسایل اقتصادی موجب نشود این گونه افراد فریب توطئه‌های دشمنان را بخورند.

وی با مقایسه وضعیت کشور در دوران پیش و پس از انقلاب، افزود: نباید فراموش کرد امروز آمار جمعیت کشور نسبت به سال ۱۳۵۷ افزایش ۲.۴ برابری را نشان می‌دهد و تولیدات کشور نیز افزایش ۲.۶ را به نمایش می‌گذارد و این در حالی است که مصرف ما ۷ برابر افزیش یافته است.

کوهکن افزود: جوانان ما باید بدانند در بحث اقتصادی، اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی‌شد، کشور از لحاظ اقتصادی ظرف یک دهه متلاشی می‌شد چرا که قبل از پیروزی انقلاب ۹۷ درصد سرمایه کشور دست ۴ درصد از افراد در کشور بود، اما امروز این مسئله عکس شده، ولی واقعیت آن است که همچنان دهک پایین کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: امروز برخی مطرح می‌کنند کشور دارای نفت و ثروت‌های فراوان است، چرا باید با مشکلات فراوان روبه‌رو باشیم، باید در پاسخ گفت: سال ۱۳۵۷ دولت به چه میزان به عایله خود حقوق پرداخت می‌کرد و امروز چقدر است، تا چند سال پیش وقتی افراد بازنشسته می‌شدند مطرح می‌شد که این افراد دیگر عایله دولت نیستند و صندوق‌های بازنشستگی حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق کارکنان دولت بوده و ۹۰ هزار میلیارد تومان نیز باید به صندوق‌های بازنشستگی کمک کند، باید سوال کرد چرا این وضعیت به وجود آمده است، آن زمان که برخی دلسوزان مطرح می‌کردند اقتصاد کشور باید اقتصاد مردمی شود چرا که دولت تاجر، تولید کننده، صنعت کار خوب نیست، اما این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه کرد: امروز باید درآمد حاصل از فروش نفت، مالیات و ... به دست می‌آید برای مردم شفاف‌سازی شود و مخارج را نیز برای آن‌ها روشن کرد تا خود بتوانند تحلیل صحیحی را داشته باشند چرا امروز دشمن در کنار هجمه‌های خود به سمت القای ناامیدی در کشور گام برداشته است و بر همین اساس باید هوشیارنه عمل کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 13 بهمن 96، کد خبر:664219 ، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
0
0
بله ، به علاوه اینکه چطور این پول خودشو در بودجه جا میده و کجا خرج میشه باید شفاف سازی شه
ا.ح75
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
مردم باید از ریز به ریز دخل و خرج این مملکت آگاه بشند
ا.ح75
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
اونچه مسلم هست اینه که بعد برجام درآمد نفتی خیلی بیشتر شده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین