پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
فرماندار چالوس درباره چالش ها و فرصت‌های موجود این شهرستان به وفاق جمعی و هماهنگی بین مسئولان شهرستان چالوس اشاره کرد.

شعارسال: فرماندار چالوس درباره چالش ها و فرصت‌های موجود این شهرستان به وفاق جمعی و هماهنگی بین مسئولان شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 93 با همدلی و با ابتکار عمل به برگزاری جلسات هم‌اندیشی بین مدیران اقدام شد که در آنها بر اهتمام ویژه مدیران به‌موضوعات مطروحه تاکید شد و برای رفع موانع و مشکلات نیز اقداماتی صورت گرفت.

*تخصیص 75 درصد اعتبارات عمرانی

«محمدناصر زندی» افزود: از طرفی با توجه به رویکرد دولت جدید به زیرساخت‌ها و اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی، در 10 ماه امسال بیش از 75 درصد اعتبارات عمرانی به شهرستان چالوس تخصیص یافت که این رقم پس از یک دوره رکود چند ساله، بسیار قابل توجه است. به این در حالی است که در سال‌های گذشته تخصیص اعتبارات حدود 23 درصد بود. تحقق این 75 درصد منجر به اجرایی شدن بسیاری از طرح‌های نیمه کاره در چالوس شد که امیدواریم بقیه اعتبارات نیز تا پایان سال به چالوس تخصیص یابد.

*نیاز به کمک همگانی

فرماندار چالوس خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل مشکلات خاص و قدیمی که در زیر‌ساخت‌های نابه‌سامان شهری آن وجود دارد، نیاز به تلاش جمعی برای رفع معضلات کهنه و قدیمی دارد. به نظر می‌رسد برای حل این مشکلات، علاوه بر اعتبارات دولتی، به جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران نیز نیاز داریم.

وی با بیان این‌که باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های بالقوه در شهرستان چالوس در حوزه‌های مختلف عمرانی اقدام شود، اظهار کرد: در این زمینه رویکرد جدیدی بین مسئولان چالوس به وجود آمد و بنابراین از همه بزرگان، نخبگان و کسانی که دانش و آگاهی لازم نسبت به ظرفیت‌های موجود را دارند دعوت به همکاری می‌شود تا برای معرفی طرح‌های خود اقدام کنند و پیگیری‌های جدی در این خصوص انجام شود.

*توسعه بیمارستان طالقانی

فرماندار چالوس از جمله ظرفیت‌‌های شناسایی شده در چالوس را توسعه بیمارستان طالقانی چالوس برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفیت فروش تجاری ضلع شمالی بیمارستان، امکان ساخت بنای مناسب برای توسعه بخش‌های مختلف درمانی و ایجاد کلینیک‌های تخصصی به ویژه بخش جراحی قلب برای رفع نیازهای درمانی در شهرستان چالوس و حومه به وجود می‌آید که این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال پیگیری است.

*آمادگی برای مدیریت بحران

زندی درباره میزان آمادگی این شهرستان برای مقابله با بحران‌های طبیعی احتمالی، خاطرنشان کرد: چه در زمان آرامش، و چه به هنگام بروز حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و برف، جلسات متعدد مدیریت بحران انجام می‌شود و از دستگاه‌های مرتبط هم خواسته می‌شود تا در همه لحظات و حتی زمانی که بحران تهدید نمی‌کند، آمادگی لازم را داشته باشند، زیرا حوادث طبیعی هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.وی گفت: مانورهای بسیار خوبی برای آمادگی بیشتر در مواقع بروز بحران در شهرستان برگزار شد که آخرین مانور مربوط به شرکت آب و فاضلاب شهری بود و در آن اقدامات پیشگیرانه در زمان بحران‌های طبیعی تمرین شد.

*رفع مشکل قطع شدن آب در زمان بحران

این مسئول از نصب ژنراتور برق سیستم انتقال آب نوشهر به چالوس خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته و در زمان بحران‌های طبیعی شاهد قطع برق و در نتیجه قطع آب بودیم. ولی اکنون این مشکل با نصب ژنراتور اصلی و چند ژنراتور سیار حل شده و با سرعت‌سنجی‌های انجام شده، نگرانی‌ها برای قطع کامل آب در زمان بحران به حداقل ممکن رسیده است.

*لزوم تخصیص اعتبارات پیشگیری از سیل

وی همچنین در خصوص پیشگیری و مقابله با سیل اظهار کرد: این موضوع از تاکیدات استاندار مازندران نیز هست. آگاهی لازم در خصوص مشکلاتی که بحران سیل می‌تواند به وجود بیاورد را داریم و طرح‌های خودمان را هم به مدیریت بحران استان مازندران ارائه و درخواست اعتبار کرده‌ایم. اگر میزان اعتبارات مورد نیاز برای پیشگیری از خسارات سیل تخصیص یابد، با اجرای طرح‌های پیشگیرانه، آسیب‌های ناشی از سیل در شهرستان چالوس نسبت به گذشته کم‌تر می‌شود.

فرماندار چالوس گفت: در نشستی که با دستگاه‌های ذی‌ربط مانند امور آب داشتیم، تاکید شدآنچه که به عنوان معضل و مانع، بستر رودخانه‌ها و حریم آنها‌ را تهدید می‌کند و موجب بروز خسارات بسیار سنگین سیل می‌شود، باید برطرف شود.

*همکاری مردم در زمان بحران

فرماندارچالوس خاطرنشان کرد: از مردم فهیم و با فرهنگ چالوس می‌خواهیم در زمانی که بحران‌های مختلف به وجود می‌آید با دستگاه‌های دولتی همکاری بیشتری داشته باشند. در بحران برف سال گذشته در حوزه امداد، حضور مردم کمرنگ بود و انتظار می‌رود در مواقع بحران بیشتر به یکدیگر کمک شود. حوادث پیش می‌آیند و امکانات دولت هم محدود است. بنابراین نباید همیشه منتظر کمک بود. بلکه همت جمعی مردم در راستای تحقق بخشیدن شعار «هر خانواده یک امدادگر» ضروری است.

*رفع مشکلات آزادراه

وی به مشکلات و نواقصی که در قطعه 4 آزادراه تهران‌-شمال وجود دارد اشاره کرد و گفت: پس از جلسه‌ای که با معاون وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان داشتیم، مقرر شد تا 20 اسفند 93 همه مشکلات و نواقص قطعه 4 آزادراه تهران شمال برطرف شود. برای این منظور، پیمانکارانی که با قسمت‌های مختلف آزادراه مرتبط بودند پای کار آورده شدند و کار نیز آغاز شد که امیدواریم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

*نظارت بر قیمت‌ها

فرماندار چالوس همچنین با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه بررسی گرانی کالا و اجناس در این شهرستان گفت: فرهنگسازی در این حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. چالوس یک منطقه گردشگری شناخته شده است و باید قیمت‌ها به جای سیر صعودی بودن، روندی معکوس داشته باشد. زندی اظهار کرد: اصناف و بازاریان باید به این مسأله مهم توجه بیشتری کنند تا در سایه منطقه گردشگری بودن، اجحافی در حق کسی نشود و قیمت کالاها و اجناس به مراتب ارزان‌تر باشد. چرا که این به جذب گردشگران بیشتر

کمک می‌کند.

*حل تدریجی مشکل ترافیک

وی درباره معضل ترافیک شهری چالوس گفت: برای تعریض خیابان اصلی شهر چالوس و به منظور کاهش بار ترافیکی این منطقه پیشنهاد می‌شود حداقل سالی 2 مغازه از چند مغازه‌ای که داخل طرح تعریض قرار دارند، خریداری شود تا این موضوع بسیار مهم در حوزه ترافیک به مرور برطرف شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اینترنتی روزنامه همشهری، تاریخ انتشار خبر 24 دی 1394، www.ostani.hamshahrilinks.org

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین