پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۳۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت حقوق به خانواده شهدای حین خدمت وظیفه بنیاد شهید نیست و بنیاد تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که لایحه‌ای را تدوین و به مجلس تقدیم کند.

شعارسال:رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت حقوق به خانواده شهدای حین خدمت وظیفه بنیاد شهید نیست و بنیاد تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که لایحه‌ای را تدوین و به مجلس تقدیم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به این موضوع مبنی بر اینکه چرا بنیاد شهید پس از یک سال از حادثه پلاسکو در حال تدوین لایحه شهدای خدمت است، گفت: سازمان‌های مربوطه باید حقوق شهدای خدمت را تا کنون پرداخت می‌کردند و اگر تا امروز خللی در این امر پیش آمده است، به بنیاد شهید مربوط نمی‌شود.

وی بیان کرد: نسبت به شهدا، ۲۶ مصداق را تعیین کرده‌ایم و افرادی که حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند اگر در یکی از مصادیق قرار بگیرند، شهدای حین خدمت به شمار می‌روند. در این زمینه آئین‌نامه‌ای را درحال تدوین است تا افرادی که در حادثه پلاسکو و یا حادثه سانچی جان خود را از دست داده‌اند، مشخص شوند و به عنوان شهید خدمت محسوب شوند. گاهی در هواپیمایی فردی در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهد و گاهی در حین گردش و یا تفریح بود؛ همه اینها باید از هم تفکیک شود.

حجت‌الاسلام شهیدی اظهار کرد: درحال تدوین آیین نامه هستیم تا بزودی به تصویب دولت و مجلس برسانیم تا افرادی که در این مصادیق قرار دارند، شهید خدمت به شمار بروند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قرآن ، تاریخ انتشار15بهمن 96،کدخبر: 3688230، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
جای تاسف داره ، پس کار کیه حمایت از اینها؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
بعضی موقع درددلایی آدم از خانواده شهیدهایی میشونده که واقعا متوجه میشه که رسیدگی و توجه بهشون کمه! اینا که دیگه شهید دادن! باید بهشون توجه بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین