پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۹۶۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
به دنبال رشد محسوس قیمت آپارتمان‌های نوساز در یکی، دو ماه اخیر، تقاضای آپارتمان‌های ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت تحت تاثیر دو ویژگی افزایش یافته است.

شعار سال: مشاوران املاک هم در مناطق مصرفی و هم در مناطق گران‌قیمت شمال تهران از افزایش تقاضای آپارتمان‌های میانسال در چند هفته اخیر خبر می‌دهند. در این میان آپارتمان‌های ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت به دلیل برخورداری از دو ویژگی بیشترین متقاضی را در میان کسانی که قصد خرید واحد نوساز ندارند، پیدا کرده است. ویژگی اول مزیت قیمتی این آپارتمان‌ها نسبت به واحدهای نوساز، تازه‌ساز و حتی میانسال‌های با سن بنای کمتر از ۱۰ سال است. آپارتمان‌هایی که از مرز ۱۰ سال ساخت عبور می‌کنند، بین ۱۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از آپارتمان‌های نوساز هر منطقه هستند. به همین خاطر کسانی که اولویت اصلی آنها در انتخاب ملک، مکان است، از نوساز و تازه‌ساز بودن صرف‌نظر می‌کنند و در منطقه مد نظر خود به خرید واحدهای ۱۰ تا ۱۵ ساله رضایت می‌دهند. این گروه معمولا می‌پذیرند که با صرف هزینه‌ای معقول، واحد خود را بازسازی و برای سکونت آماده و به این شکل از مشکل تامین مالی برای خرید واحدهای نوساز عبور کنند.

ویژگی دوم این گروه از آپارتمان‌ها در مقایسه با واحدهای با سن بنای بیشتر این است که امکان استفاده از ارزان‌ترین تسهیلات خرید مسکن یعنی صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای آنها فراهم است. به این ترتیب واحدهای ۱۰ تا ۱۵ سال ساخت میان خانه‌اولی‌هایی که قصد خرید با استفاده از این نوع تسهیلات را دارند، متقاضیان بسیاری دارد. مشاوران املاک می‌گویند اغلب خانه‌اولی‌ها تا چند ماه قبل واحدهای نوساز را ترجیح می‌دادند اما اکنون برخی از آنها که درباره رشد قیمت نوسازها به یقین رسیده‌اند و نقدینگی کافی برای خرید این گروه از آپارتمان‌ها را ندارند، ناگزیر از همان ابتدا به سراغ واحدهای میانسال می‌روند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 21 بهمن 96، شماره: 3351561


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
برای مردم اصلا به صرفه نیست که بخوان یه آپارتمان نو رو در تهران با این وضعیت بخرند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین