پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش محلی است که تئوری غلبه کیفیت بر کمیت را ثابت کرده است، اظهار کرد: کیش اگر مقصد سکونت شود، باید مقصد سکونت نخبگان کشور باشد، همچنان که در حوزه اقتصاد، صنعت و سرمایه‌ گذاری به نقطه‌ای مبدل شده که مرکز تجمع نخبگان این حوزه‌ها است.

شعارسال: ‌مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش محلی است که تئوری غلبه کیفیت بر کمیت را ثابت کرده است، اظهار کرد: کیش اگر مقصد سکونت شود، باید مقصد سکونت نخبگان کشور باشد، همچنان که در حوزه اقتصاد، صنعت و سرمایه‌ گذاری به نقطه‌ای مبدل شده که مرکز تجمع نخبگان این حوزه‌ها است.

محمد ابراهیم انصاری لاری در گرد همایی فعالان اقتصادی جزیره کیش با اشاره به رویکرد حال حاضر دنیا که دیگر در مسیر پیشرفت سخن از رشد نیست بلکه تحول مد نظر است گفت: همانگونه که در جهان امروز تغییرات با شاخصه رشد مورد توجه نیست و تحولی بزرگ و بنیادین در حال شکل گیری است. در جزیره کیش نیز باید به تغییرات با مفهوم ایجاد تحول نگریسته شود و اگر این لحظه تاریخی را درست درک نکنیم یک فرصت تاریخی را از دست خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کشور ما بدلیل جدایی علم، فناوری و تکنولوژی از نظر صنعتی موفق نبوده است افزود: کشور ما در صنایع خودرو سازی و صنایع سنگین موفق نبوده است و این موضوع اشکالی ندارد چرا که قرار نیست ما در یک کشور همه چیز را خودمان بسازیم و این شرایط نیز هرگز به معنای استقلال و خود کفایی نیست.

وی تصریح کرد: دنیا مجموعه‌ای بزرگ و در حال تعامل و داد و ستد است، به این معنا که ما چیزی باید داشته باشیم و به دنیا بدهیم و چیزی هم دنیا دارد که باید به ما بدهد. اکنون ما در حال گذار به سمت دنیای جدیدی که مبنای آن دانش است قرار داریم. اقتصاد دیگر کاربر نیست بلکه اقتصاد در حال دانش بر شدن است و یکی از ویژگی‌های دنیای جدید دانش بر، این است که بهترین و مهمترین سرمایه آن نیروی انسانی با استعداد و خلاقیت است.

انصاری لاری تاکید کرد: در دنیای جدید حرف اول را خلاقیت، هوشمندی و نیروی انسانی می‌زند در این فضای جدید برای پیشرفت دیگر به آن سخت افزارهای پیچیده نیازی نیست و کشورمان ایران یکی از کشورهایی است که منبع نیروی انسانی هوسمند و متخصص است.

وی با بیان اینکه در سرزمین اصلی به دلیل موانع بسیار گذار از سنت به مدرنیته موفقیت چندانی نداشته اما در جزیره کیش می‌توان به عنوان الگویی در ایجاد تحول عمل کنیم و از جریان سنتی عبور و وارد حوزه جدید دانش بنیان شود، گفت: باید وارد محیطی شویم که کسب و کارها در زمانی کوتاه ارزش افزوده بالایی ایجاد کنند کیش می‌تواند تبدیل مرکز خلاقیت باشد و این خلاقیت از کیش به کشور منتقل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: قرار نیست جزیره کیش تبدیل به سکونت گاهی عادی یا یک شهر بزرگ با جمعیت یک میلیونی همانند دیگر شهرها تبدیل شود.

وی افزود: کیش اگر مقصد سکونت شود باید مقصد سکونت نخبگان کشور باشد، همچنان که در حوزه اقتصاد، صنعت و سرمایه‌ گذاری به نقطه‌ای مبدل شده که مرکز تجمع نخبگان این حوزه‌ها است. زمانی که صحبت از شهر خلاق و هوشمند است باید با همت مردم خلاق شهر خلاق ایجاد شود و به شهری با جمعیت کوچک اما با کیفیت تبدیل شود.

انصاری لاری تصریح کرد: جزیره کیش محلی است که تئوری غلبه کیفیت بر کمیت را ثابت کرده است.

وی با بیان اینکه کیفیت زندگی در کیش امروز این جزیره را متمایز و تبدیل به یک نگین کرده است گفت: باید این کیفیت حفظ شود. تحول در جزیره کیش مستلزم همراهی همه صنوف است و سازمان منطقه آزاد کیش هم مانند دیگر نهادهای این جزیره است و تنها به دلیل مسئولیت‌هایش، تکلیف بیشتری برای ایجاد امنیت و زمینه مناسب برای زندگی بهتر این مردم بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر ایجاد تحول مبتنی بر خلاقیت و نو آوری در زمینه‌های مختلف مانند مسکن و احداث مجتمع‌های تجاری و تفریحی تاکید کرد.

انصاری لاری گفت: تقاضاهای زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و ساز مسکونی در جزیره کیش وجود دارد اما در این حوزه ٣٠ درصد بیش از میزان مشخص شده در طرح جامع ساخت و ساز داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 40 هزار واحد مسکونی آماده تحویل و 38 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کیش داریم آیا با این روند می‌خواهیم کیش را به یک شهر سکونت گاهی معمولی تبدیل کنیم؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز باید با تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران را برای فعالیت‌های توجیهی در جزیره راهنمایی کرد و برای این مهم نیازمند هم‌ افزایی و مشاوره اصناف مختلف هستیم.

وی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر در همه صنوف اظهار کرد: اصناف باید با رسیدن به اهداف توجیهی و درست در اتاق فکر صنفی خود، در شورای مشورتی سازمان منطقه آزاد به کمک مسئولان این جزیره بیایند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه تا حدودی شاهد بی نظمی در برخی صنوف هستیم، گفت: هزینه‌های بالای ایرلاین‌ها و بلیط هواپیما، قیمت هتل‌ها و تریپ رانندگان تاکسی نمونه‌هایی از این بی نظمی‌ها است. اگر این چنین رفتار کنیم در میدانی بازی می‌کنیم که حاصل جمع آن اگر منفی نباشد، صفر خواهد شد، در حالی‌که باید با همراهی و همدلی مجموع فعالیت همه ما مثبت شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با بیان اینکه جزیره کیش دچار رکود نشده است، گفت: کیش دچار انقباض اقتصادی است. رکود به مفهوم این است که اشتغال از دست برود و تراکم معوقه‌های بانکی ایجاد بشود و شکست‌های پی‌ در پی اتفاق بیفتد. خوشبختانه ما به این نقطه نرسیده‌ایم، اما تراکم معوقه‌ها در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد.

انصاری لاری افزود: اشتغال جزیره کاهش پیدا کرده اما از دست نرفته است. ورشکستگی های پی در پی و نفسگیر اتفاق نیفتاده اما نباید اجازه دهیم این نقطه انقباض به دوران رکود تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه همه فعالان باید در کیش به گونه‌ای خدمات رسانی کنند تا در آینده نزدیک اعلام کنیم هزینه سفر به کیش 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: امروز با همراهی اصناف بارقه‌های رونق در هتل‌ها و بازارها در حال نمایان شدن است و باید مراقبت کنیم تا صنفی ندانسته کمبود درآمد را هرگز با مشتری اندک جبران نکند، چرا که این به منزله فرو رفتن در باتلاق رکود و خود زنی است.

وی فرا رسیدن نوروز 97 را ویترین بزرگی توصیف کرد که در حدود 250 هزار نفر به این جزیره سفر می‌کنند و باید از این ایام به عنوان یک فرصت طلایی برای اطلاع رسانی بهره برد و تاکید کرد: ایام نوروز برای معرفی زیبایی‌ها و جاذبه‌های کیش در همه حوزه‌ها باید تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ما مخالف فضای مجازی نیستیم و تحول دنیا مبتنی بر فضای مجازی است، گفت: با توجه به اینکه حضور مداوم در فضای مجازی نیازمند صرف زمان زیادی است که این امر مسئولان را از انجام مسئولیت ها دور می‌کند.

وی از شهروندان جزیره کیش به ویژه فعالان فضای مجازی خواست در فضای مجازی اقدامات مسئولان را در فضای واقعی پیگیری و رصد کنند.

انصاری لاری تاکید کرد: مهم این است که در فضای مجازی چهره درستی از اقدامات مسئولان و مدیران، منطبق بر واقعیت و صداقت دیده شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ساکنان کیش افرادی نخبه و دارای غنای فرهنگی هستند، افزود: عنوان کیشوند را شایسته مردم با فرهنگ این جزیره نمی‌دانم و باید با نام شایسته دیگری متناسب با ظرفیت وجودی ساکنان کیش آنان را خطاب کرد.

در این گرد‌همایی که معاونان و مدیران حوزه های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند، نمایندگان اصناف مختلف هم در فضایی صمیمانه نظرات، انتقادات و درخواست‌های خود را در خصوص توسعه کیش و رفع مشکلات جزیره مطرح کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396، کدخبر: 96112815508، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
کیش چرا باید دچار رکود بشه ، یکی از زنده ترین بازار های ایران در جنوب کشور همین جزیره زیبای کیش بوده است ؛ باید برنامه های سرمایه گذاری بیشتری در این جزیره تدارک دیده شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
پس این همه شایعه رکود در کیش بخاطر چیه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین