پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
مجله طنز گل آقا در دهه هفتاد، روزگار امروز دولت را در قالب انتقاد از دولت هاشمی رفسنجانی و بازکردن دروازه برای ورود کالاها و برندهای خارجی نشان می‌دهد.

شعارسال: گل‌آقا سال‌ها به عنوان بهترین نشریه طنز کشور مطرح بود و مسائل اجتماعی و سیاسی را بهترین شکل به طنز بیان می‌کرد. در دهه هفتاد این نشریه انتقادهای زیادی به دولت هاشمی داشت و طرح‌های روی جلد این نشریه بارها به وزرا و مسئولین دولت اختصاص داشت و شوخی‌های زیادی با مرحوم حسن حبیبی، معاون اول رییس جمهور، داشت.

در شماره بیست‌و‌سوم، سال پنجم این نشریه کاریکاتوری روی جلد این نشریه رفته که "مرتضی محمدخان" وزیر اقتصاد و "محسن نوربخش" رییس بانک مرکزی را نشان می دهد که در حال بازکردن درهای کشور بر روی برندهای خارجی هستند. این کاریکاتور جالب گل‌آقا در 21 سال پیش حاکی از آن است که ورود یا حملة برندهای خارجی در دوره هاشمی شروع شده و مسئولین کشور درهای کشور را به صورت کامل بر روی برندهای خارجی باز می‌کنند، کاری که در این روزها دولت روحانی نیز به دنبال آن است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری آباده نما ، تاریخ انتشار خبر 19 بهمن 1394، کدمطلب: 3692، www.abadehnama.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین