پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۱۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
شقاقی شهری گفت: دولت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یک ستاد تشکیل داد و قرار بود در این ستاد مقاوم‌سازی انجام شود. پنج هدف دانش بنیان کردن اقتصاد، مردمی کردن آن، عدالت بنیادی، اقتصاد درون‌زا و تقویت برون گرایی از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی بود که قرار بود در این ستاد دنبال شود.

شعار سال: وحید شقاقی شهری اقتصاددان و عضو دانشگاه خوارزمی در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دولت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یک ستاد تشکیل داد و قرار بود در این ستاد مقاوم‌سازی انجام شود. پنج هدف دانش بنیان کردن اقتصاد، مردمی کردن آن، عدالت بنیادی، اقتصاد درون‌زا و تقویت برون گرایی از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی بود که قرار بود در این ستاد دنبال شود.

وی افزود: دولت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی 12 برنامه کلان و 122 تا 124 برنامه هم در دستگاه ها در نظر گرفته ولی هنوز انتظارات را برآورده نکرده است. رشد اقتصادی کشور نباید وابسته به بیرون باشد و خودمان باید رشدمان را مدیریت کنیم. متاسفانه ما همچنان شاهد این هستیم که این اتفاق نیفتاده و هرگاه قیمت نفت پایین می‌آید رشد اقتصادی کشور هم با افت رو به رو می‌شود.

این اقتصاددان عنوان کرد: سال گذشته که رشد اقتصادی 12 درصدی اعلام شد، نه درصد آن وابسته به نفت بود. در حوزه برونگرایی هنوز پنج درصد واردات خود را از پنج کشورد تامین می‌کنیم و همه تخم مرغ ها را در یک سبد چیده‌ایم. در حوزه بهبود فضای کسب و کار و مردمی سازی اقتصاد هنوز موفقیتی حاصل نشده است. در حوزه عدالت با افزایش ضریب جینی وضعیت بدتر شده است. در حوزه اقتصاد دانش بنیان هنوز جای کار بسیار زیادی داریم. حجم صادرات ما در مقایسه یا سایر کشورها به هیچ عنوان قابل توجه نیست.

شقاقی شهری بیان کرد: شما می‌بیند که اقتصاد ما هنوز از بابت نوسانات ارزی تحت فشار است و ارزش پول ملی ما به دلیل گرانی دلار 35 درصد افت کرده است. در حال حاضر کسی مخالف مقاوم سازی اقتصاد کشور نیست ولی باید با مدیریت جهادی و با سرعت و جدیت اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نود اقتصادی، تاریخ 28 بهمن 96، کد مطلب: 2111661: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
باید شرایطی را فراهم آوریم تا نگاه خود را نسبت به اقتصاد نفتی به طور کامل تغییر دهیم ، اقتصادی که ناشی از نفت باشد هیچ ارزشی برای ما ندارد ، باید روی عواملی مانند گردشگری خارجی سرمایه گذاری کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین