پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:ثبت نام حج 97 از 8 اسفند آغاز می شود که با اعلام نام کاروانها کسانی که فراخوان شده اند می توانند ثبت نام کنند.

شعارسال: حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ثبت نام حج 97 از 8 اسفند آغاز می شود که با اعلام نام کاروانها کسانی که فراخوان شده اند می توانند مراجعه و ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که تا پایان دیماه 85 ثبت نام کرده اند اکنون فراخوان شده اند، ادامه داد:به دلیل تفاوت مسکن و پروازها حدود 23 قیمت متفاوت اعلام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود:پایین ترین سطح پرداخت 12 میلیون و 100 هزار تومان و بالاترین 17 میلیون و 100 هزار تومان است.

محمدی گفت:کاروان هایی که اولین پرواز است و از 26 تیر آغاز می شود، مدت اقامتشان حدود 40 روز خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد:زائران 72 ساعت فرصت دارند بعد از انتخاب کاروان، به صورت حضوری مدارک را ارائه کنند و بعد از آن 5 روز فرصت دارند تا مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

وی ادامه داد:زائران باید در پرداخت اولیه 6 میلیون و 500 تا 7 میلیون 500 هزار تومان پرداخت کنند.

محمدی با بیان اینکه در مورد تعداد زائران اعزامی عددی که اکنون قطعی شده است همان تعداد سال گذشته است، ادامه داد: مسئولان عربستانی به طور ضمنی با افزوده شدن 5 هزار نفری زائران موافقت کرده اند اما هنوز قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه از 20 فرودگاه به مدینه منوره و جده پرواز خواهیم داشت، گفت: 50 درصد زائران به مدینه و 50 درصد به جده خواهند رفت.

محمدی بابیان اینکه ابتدای دی ماه طبق روال هر سال به عربستان دعوت و حضور پیدا کردیم، گفت:مطالبات خود که شامل همه اصول و توافقات 96 بود، مطرح و بار دیگر به تصویب رسید.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد:بحث برگزاری حج از جمله تصمیمات شورای عالی امنیت ملی است و آنها در این مورد تصمیم می گیرند.

وی گفت: برای حج 97 طبق هماهنگی انجام شده قرار شد از خدمات بهداشتی و درمانی عربستان در منا علاوه بر امکانات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بهره ببریم.

محمدی ادامه داد:مبنای مذاکرات امسال حل اصولی مشکلات کنسولی حج 96 بود، بر این اساس سفارت سوییس به عنوان دفتر حافظ منافع هر دو کشور خواهد بود و 10 کنسول ایرانی در عربستان حاضر خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1392 ، کدخبر: 6451452 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
ای کاش که حداقل بخشی از این هزینه ای که برای حج‌میشد صرف سازندگی های داخلی میشد...تو شرایط سیاسی موجود هیچ معنی نداره که ما تعداد حجاج رو زیاد کنیم
ا.ف75
ناشناس
Switzerland
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
نظر من تحریم حج توسط ایرانیان است ، کشوری که عامل بی ثباتی در جهان است لزومی برای شرکت در مراسم حج وجود ندارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین