پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
معاون دادگستری لرستان گفت: علت بسیاری از معضلات خانوادگی و طلاق، ضعف یا عدم آشنایی با بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی است.

شعارسال: معاون دادگستری لرستان گفت: علت بسیاری از معضلات خانوادگی و طلاق، ضعف یا عدم آشنایی با بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی است.

رحیم کاظمی در نشست با اساتید دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه شاهد افزایش آمار طلاق هستیم و دست کمک و همیاری خود را به طرف دانشگاهیان دراز می کنیم تا ما در راستای پیشگیری از وقوع طلاق کمک کنند، اظهار داشت: پرونده های طلاق در دستگاه قضایی استان به خوبی رسیدگی می شوند و با استفاده از قضات مجرب و مشاوران ویژه پرونده ها بررسی می شوند.

وی یادآور شد: ما باید کارهای پیشگیری از وقوع طلاق را به قبل از ورود زوجین به دادگستری انتقال دهیم و این اقدام مستلزم انجام کارهای روانشناختی در جامعه است.

معاون دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه معضل اجتماعی طلاق گریبان گیر همه خواهد شد، بچه های طلاق در دانشگاه و مدرسه حضور می یابند و اگر درست تربیت نشده باشند این تربیت نادرست دامن سایر افراد جامعه را می گیرد، افزود: ما به نقش دانشگاه در رفع معضلات جامعه اعتقاد داریم، ایجاد مراکز روانشناختی یا استفاده بیشتر از آنها در پرونده های طلاق باید در دستور کار قرار بگیرد و این امر نیازمند حضور ویژه اساتید دانشگاه است.

کاظمی با اشاره به اینکه انتظار داریم دانشگاهیان قبل از وقوع طلاق در تقویت بنیان های زندگی مشترک در بین جامعه جوانان دانشگاه تلاش کنند و بعد از آن هم در رسیدگی پرونده های طلاق در مراکز مشاوره حضور پررنگ داشته باشند، ادامه داد: بسیاری تصور می کنند که فقر، بیکاری و اعتیاد عوامل اصلی طلاق هستند، اما اگر فکر کنیم فقط این ها عوامل طلاق هستند ۱۰۰ درصد اشتباه است.

وی با بیان اینکه علت بسیاری از معضلات خانواداگی و طلاق، ضعف یا آشنا نبودن با بنیان های اعتقادی و اخلاقی است، تصریح کرد: کدام مکتب به اندازه اسلام روی مشورت تاکید کرده و در مقابل چقدر جوانان ما در مشکلات خود با والدین مشورت می کنند و به دفاتر مشاوره مراجعه می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 6452611، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
واقعا اگه مردم به اصول اعتقادی پایبند بودن و ارزش ها در خانواده حفظ میشد طلاق به شدت کاهش پیدا میکرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین