پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
استاندار اصفهان گفت: مسائل مربوط به پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را پیگیری و جلسات مشترک را با سایر استانداران مسیر برگزار خواهم کرد.
شعارسال: استاندار اصفهان گفت: مسائل مربوط به پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را پیگیری و جلسات مشترک را با سایر استانداران مسیر برگزار خواهم کرد.

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در جلسه بررسی موانع و راهکارهای تسریع در اجرای پروژه بزرگ و حیاتی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان، اظهار داشت: این پروژه پس از گذشت 20 سال همچنان در مرحله اجرا متوقف شده است که جای تأسف و تأثر دارد.

وی با بیان این‌که اگر این پروژه پیش‌بینی مالی و تأمین اعتبار نشده بود نباید شروع می‌شد و اگر هم تأمین اعتبار شده است باید دلایل عدم اجرای آن مشخص شود، افزود: پروژه‌هایی با این اهمیت اگر در موعد مقرر خود به بهره‌برداری برسد مردم شیرینی آن را لمس و حس خواهند کرد ولی از زمان خود بگذرد حلاوت و شیرینی خود را ندارد.

استاندار اصفهان با تأکید بر این‌که این پروژه باید با هر سرعتی که امکان دارد به پیش برود، ادامه داد: با توجه به انجام فعالیت‌های مربوط به فاینانس پروژه و مصوبات لازم، باید هر چه سریع‌تر مشکلات مربوط به معارض در یک برنامه زمانبندی شده حل شود.

وی با بیان این‌که مدیریت استان از هر کمکی در خصوص برطرف شدن مشکلات این پروژه دریغ نخواهد کرد، ابراز داشت: باید کوتاهتر کردن زمان‌بندی و فهرست کردن خواسته‌ها از مدیریت استان در جهت تسریع در پروژه باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به این‌که تمامی هدف‌گذاری‌ها باید برای جابجایی 16 میلیون مسافر در سال و اتصال این قطار به تهران باشد، بیان کرد: آن‌چه مهم است تکمیل پروژه از اصفهان تا تهران است.

وی استفاده از روش‌های BOT در سرمایه‌گذاری این پروژه را با توجه به تعداد بالای مسافران تضمین شده، طول مسیر کوتاه‌تر و انجام بخشی از سرمایه‌گذاری توسط دولت را راهگشا دانست.

استاندار اصفهان با بیان این‌که سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در این خصوص امکان‌پذیرتر خواهد بود، مطرح کرد: این امر نیازمند مطالعه و پیگیری است و هر چه زمان اجرای این پروژه کوتاه‌تر باشد به نفع همه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ساختار کامل و دقیقی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و باید مشکلات اجرایی موجود برطرف شود، این امر کاملاً شدنی است.

مهرعلیزاده اذعان داشت: اگر اراده لازم برای حل مشکل وجود داشته باشد مشکلات برطرف خواهد شد و وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن باید با قوت بیشتری در دولت موضوع را پیگیری و مصوبات لازم را اخذ کنند و خوشبختانه رئیس جمهور نیز موافقت لازم را با این پروژه دارد.

وی با تأکید بر این‌که قابلیت و توانمندی خود را باید در قالب این پروژه نشان دهیم، اضافه کرد: اینجانب محور کار قرار خواهم گرفت و در این مسیر اگر لازم باشد جلسات مشترک را با سایر استانداران مسیر برگزار خواهم کرد، در دولت نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهم داد.

استاندار اصفهان در پایان تصریح کرد: مسائل کلان و کلی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران را شخصاً پیگیری خواهم کرد.

علی مقدس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: این پروژه بسیار مهم و اساسی است و از مواردی است که شخص استاندار نسبت به انجام آن با توجه به تأثیرات بسیار مهم پروژه تأکید دارد.

گفتنی است در این جلسه مدیر اجرایی پروژه نیز مواردی را در خصوص مشکلات موجود ارائه کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 6452317، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
اینکار میتونه در حوزه حمل و نقل ریلی ایران تغییرات شگرفی ایجاد کنه ، انشالله که روند احداث آن هرچه سریع تر به پایان برسه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین