پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
معاون اول قوه قضاییه گفت: به جرات می‌توان گفت که نه دولت و نه قوه قضاییه به خوبی از قانون رفع موانع تولید به خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم از ظرفیت این قانون به خوبی بهره ببریم.

شعار سالمعاون اول قوه قضاییه گفت: به جرات می‌توان گفت که نه دولت و نه قوه قضاییه به خوبی از قانون رفع موانع تولید به خوبی استفاده نکرده و نتوانستیم از ظرفیت این قانون به خوبی بهره ببریم.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز ۱۰ اسفندماه در همایش ملی "پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها" در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: وقی که استان کرمان با وجود ظرفیت های مختلف مادی و معنوی و شخصیت های بزرگ در گذشته و حال و همدلی و هماهنگی که در حال حاضر بین همه اجزاء استان وجود دارد را می بینیم مسرور و امیدوار می شویم.

وی افزود: امروز یکی از محصولات استان کرمان سردار بزرگ اسلام، سردار مجاهد، متدین و مخلص حاج قاسم سلیمانی است که اگر استان کرمان هیچ نداشت و فقط این امتیاز را داشت، باید به خود ببالد.

محسنی اژه ای تصریح کرد: این شخصیت بزرگ با الهام از مقتدای خود یعنی امام و مقام معظم رهبری تربیت شده و بخش زیادی از عمر خود را مستقیم در میدان مبارزه و جهاد بوده و جهاد او صرفا جهاد نظامی نبوده است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: وقتی برخی مسائل مهم در کشور پیش می آید و می خواهند قدم عملی بردارند، یکی از استان هایی که مطرح می شود که می تواند جلودار و پیشتاز بشود، استان کرمان است.

وی افزود: در اجرای اقتصاد مقاومتی که یکی از مسائل مهم امروز جمهوری اسلامی است و می تواند در جنگ اقتصادی که شیطان بزرگ و همپیمانان او با تحریم های ظالمانه ایجاد کرده، پیروز شود، یکی از استان هایی که برای عملیاتی کردن انتخاب می شود کرمان است زیرا ظرفیت و توانایی دارد.

محسنی اژه ای گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب دستور داده و راسا پیگیری می کنند که باید نسبت به آسیب های اجتماعی توجه و در عمل اقدام شود، یکی از جاهایی که به عنوان آغازکننده انتخاب می شود تا الگو شود استان کرمان است.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل مهم که امروز دنیا و جمهوری اسلامی با آن مواجه است، بحران آب است و کرمان استان نمونه در استفاده بهینه در این حوزه است و بابت این تلاش ها از مسوولان و مردم استان کرمان تشکر می کنم.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه با اشاره به برگزاری همایش "پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها" تصریح کرد: موضوع این نشست حایز اهمیت است و می تواند در حال حاضر و تا همیشه آینده مفید و موثر باشد و موضوع مقطعی نیست.

وی افزود: از ابتدای خلقت بشر تا امروز مسئله خشونت بوده و باید اهمیت موضوع را در بستر تاریخ ببینیم و اگر کاری انجام می شود، با اهمیت و موضوع مستمری است و باید ببینیم پرداختن به کدامیک از خشونت ها و پیشگیری از آن اولویت دارد.

محسنی اژه ای با مطرح کردن این سئوال که آیا هر خشم یا خشونتی مذموم است؟ بیان کرد: در هر امری و از جمله در پیشگیری، نیاز به پژوهش، تهیه سند، نقشه راه و همایش داریم اما همه اینها مقدمه است که ما تبدیل به عمل کنیم و بگوییم از این مقدمات و زحمات، در عمل چه کار می خواهیم بکنیم که از خشونت جلوگیری بشود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بیش از دو سال است که شخصا برای ترمیم برخی از آسیب های اجتماعی وارد شده اند و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری باید کارهای فوق العاده و جهادی صورت بگیرد تا عقب ماندگی ها جبران شود.

سخنگوی دستگاه قضاء با اشاره به اینکه باید ببینیم کدام خشونت مهم تر است و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟ عنوان کرد: خودکامگی، عقده حقارت، آموزش های غلط و ... از دلایل خشونت است و احساس تبعیض و اختلاف طبقاتی به ویژه اگر این احساس بشود بین دست اندرکاران حکومتی با مردم اختلاف طبقاتی است، خشونت رخ می دهد.

وی افزود: بیکاری حتما می تواند تبدیل به خشونت های مختلف بشود و بیکاری یکی از عوامل مهم بسیاری از خشونت هاست.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی، خشونت در سال های اخیر افزایش یافته که باید به این سمت برویم که این اتفاقات را کاهش بدهیم، اظهار کرد: با ایجاد شغل، بسیاری از خشونت ها خود به خود نخواهد بود.

وی افزود: از ظرفیت قانون رفع موانع تولید خوب استفاده نکرده ایم که باید از این ظرفیت استفاده کرده و تولید را بالا ببریم.

محسنی اژه ای با اشاره به آنچه که به عنوان فساد اداری یا نقص اداری مطرح است، گفت: بسیاری از کسانی که نیاز به دستگاه های اجرایی برای گرفتن یک جواز، تسهیلات و موافقت های اصولی و ... دارند، با گرفتاری های مختلف رو به رو هستند که باید مشکلات مسیر اداری احصاء و با اولویت، آنها را رفع بکنیم.

وی بیان کرد: باید مبارزه جدی با قاچاق صورت بگیرد. حرفش را می زنیم اما درعمل آنگونه که باید با قاچاق مبارزه نمی کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بسیاری از بنگاه های کوچک ما به تعطیلی کشیده شده اند و اگر معتقدیم باید اشتغال ایجاد شده و بیکاری یکی از علت های خشونت است، باید دست به دست هم داده و مبارز جدی با همکاری گمرک، دستگاه اجرایی و قضائی با قاچاق صورت بگیرد.

وی افزود: برخی از کالاهایی که وارد می شود، قابلیت تولید در داخل کشور را دارد و اگر می خواهیم اشتغال ایجاد بشود چرا از این کارها و واردات بی رویه و غیرضروری جلوگیری نمی شود؟

محسنی اژه ای اظهار کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد به بنگاه های کوچک و بزرگ که فعالیت اقتصادی سالم دارند و به لحاظ مشکلات بازار و تحریم ها دچار مشکل شده اند، در حد توان به آنها کمک کند و حتما استانداری این نیت را دارد و باید بنشینیم و مشکلاتی دارند که براثر اعمال مجرمانه نیست، رفع نماییم.

وی تصریح کرد: منابع بانکی ما محدود است و این منابع را باید در جهت درست استفاده کنیم و جلوی کسانی که می خواهند با زد و بند و شرکت های صوری تسهیلات بگیرند و در امر غیرتولید ببرند، گرفته شود.

محسنی اژه ای بیان کرد: یکی از مشکلات برخی پرونده های قوه قضائیه این است که به هر دلیلی فردی که دارای فعالیت اقتصادی است، متهم و بعد مجرم می شود و حکمی علیه او صادر می شود، چه باید کرد که این فعالیت اقتصادی او لطمه نبیند و چرخ اشتغال از کار نیفتد؟

وی به همکاران دستگاه قضائی توصیه کرد: اگر به هر دلیلی علیه یک فعال اقتصادی شکایت شد، سعی شود تا جایی که مقدور است، ابزار و وسایل تولید او توقیف نشود. بگردید و مشورت کنید تا جایی که ممکن است چرخ اقتصاد از کار نیفتد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه گفت: یکی از عواملی که باعث به بار آمدن خشوت می شود، اختلاف طبقاتی، تبعیض، اشرافی گری و تمایز سبک زندگی بین مردم و مسوولان است که باید از این مسئله جلوگیری شود زیرا این مسائل تبدیل به عقده و خشونت می شود.

وی افزود: مردم از نداری رنج زیادی نمی برند اما از بی عدالتی رنج می برند، تبعیض برای آنها قابل تحمل نیست و باید مسیری را طی کنیم که عموم مردم از امکانات متناسب با شان و انتظاراتشان از نظام اسلامی برخوردار شوند.

محسنی اژه ای در بخش پایانی سخنانش درباره فضای مجازی اظهار کرد: امروز یکسری حرف هایی زده می شود که بعضا منطبق با واقع نیست و بعضی وقت ها حرف همدیگر را درست نمی فهمیم و به هم می پردازیم.

وی افزود: بدون تردید باید از فناوری های جدید، علم بشر امروز و فضای سایبر و فضای مجازی که حتما واقعی است، استفاده بهینه شود و حتما می شود استفاده های بسیار خوب داشت.

سخنگوی دستگاه قضاء با بیان اینکه از این فضای مجازی چه جرائمی به وجود می آید و چه عوارضی متوجه دنیا می شود و چه خشونت هایی به بار می آیدگفت: گاهی با یک خبر دروغ یک کشور، یک شهر و خانواده را به هم می زنند. چگونه می شود این فضا را ساماندهی کرد؟ این را قبول نداریم که همه آن را رها کنیم و این حرف درست و معقولی نیست.

وی با اشاره به اینکه کسی با مسدود کردن فضای مجازی مخالف نیست، افزود: می توانیم کنترل بکنیم، چون هم توان و هم امکان فنی را داریم و اراده می خواهد که اگر امروز زیرساخت ها را بومی نکرده و اقدامی انجام ندهیم، مطمئنا ضررهای بسیار سنگینی متوجه همه ما می شود و اگر دست روی دست بگذاریم در پیشگاه خداوند، ملت و نسل آینده پاسخی نداریم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه ما از معارف خودمان و منابع اصلی خودمان غفلت می کنیم، اظهار کرد: یکی از منابع صحیح و قابل قبول و مورد اعتماد، قرآن کریم است که متاسفانه در مواردی سراغ همه چیز می رویم به جزء قرآن و عترت.

وی بیان کرد: نباید از منابع خودمان اعم از وحی و عترت غافل شویم. یکی از مشکلات امروز ما این است که از مبانی وحیانی و کلام نورانی معصومین علیهم السلام عقب افتاده و غافل شده ایم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 10اسفند 96، کدمطلب:96121005171، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
مردم هم دارن زیر بار نداری خم میشن هم اینکه از بی عدالتی محض رنج میبرن! فرقی میون جوون خودشون با جوون همسایه جز برتری بچه خودشون نمیبینن! اما کسی که میره سرکار بچه همسایه ست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین