پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تا زمانی که تمام زوایای«FATF» شفاف نشود، مجلس آن را تصویب نمی کند.
شعارسال:عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تا زمانی که تمام زوایای«FATF» شفاف نشود، مجلس آن را تصویب نمی کند.

محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز، با اشاره به قرارداد «اف‌ای‌تی‌اف» گفت: این قرارداد برای تصویب به مجلس ارائه شد اما به دلیل اینکه فضای موجود علیه این قرارداد بود، امکانی برای کسب رای نداشت. به همین دلیل برای بررسی‌های بیشتر مقرر شد تا کارشناسان بین‌المللی کشور در این مورد تحقیق و نقاط قوت و ضعف آن را برای تصمیم‌گیری به مجلس ارائه دهند.

وی اظهار کرد: برخی از موضوعات بین‌المللی در شرایطی به کشورها تحمیل می‌شوند که به نظر می‌رسد برای اینکه تحریم‌های کمتری اعمال شود و کشور در چهارچوب قوانین بین‌المللی قرار بگیرد، مسئولان به اجبار پیش‌نویس چنین قراردادی را امضا می‌کنند.

مهلت چهارماهه مجلس برای بررسی قرارداد «FATF»

رضایی ادامه داد: به دلیل حساسیت این قرارداد و همچنین نگرانی از اینکه استکبار جهانی بخواهد بر نظام پولی و بانکی کشورمان حاکم شود و آن را تحت کنترل خود بگیرد، مدت چهار ماه برای بررسی این قرارداد در نظر گرفته شد که به احتمال زیاد پس از پایان این مدت، باز هم مدت بررسی آن تمدید شود.

وی بیان کرد: با وجود اینکه استکبار جهانی این قرارداد را برای جلوگیری از کمک به تروریست‌ها پیشنهاد کرده است، در حالی که جبهه مقاومت را هم تروریست می‌نامد، جمهوری اسلامی ایران این موضوع را قبول نداشته و دفاع را حق جبهه مقاومت می‌داند که این امر در قوانین سازمان بین‌الملل هم وجود دارد.

رضایی افزود: جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی از این حق دفاع کرده و همچنین دفاع از جبهه مقاومت را پیش روی خود قرار داده و دست از آن برنخواهد داشت.

زوایای «FATF» باید برای مجلس شفاف شود

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: زمانی این قرارداد اجرایی خواهد شد که آثار مثبت و منفی آن برای مجلس شفاف شود، با در نظر گرفتن این موضوع که در آینده هم با انعقاد این قرارداد، مشکلی برای ایران پیش نیاید.

رضایی خاطرنشان کرد: بررسی این قرار داد کار پیچیده‌ای است و باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد تا از لحاظ بین‌المللی خدشه‌ای به حزب‌الله وارد نشود و تا زمانی که تمام زوایای این قرارداد شفاف نشود، مجلس آن را تصویب نخواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دانا، تاریخ انتشار 11اسفند 96، کدخبر: 1320977، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین