پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خوزستان گفت: پس از بررسی مجدد صلاحیت‌ها در شورای نگهبان صلاحیت ۸ نفر تأئید و صلاحیت ۴ نفر نیز رد شد.

شعار سال: استان خوزستان بعد از تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی با ۱۸ نماینده صاحب بیشترین کرسی‌های مجلس است و این موضوع علتی بر افزایش شور انتخاباتی و رقابت‌های حوزه‌های مختلف این استان شده است.

با پایان یافتن کار ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۶۲۳ نفر در ۱۴ حوزه اصلی و ۱۳ حوزه فرعی انتخابیه استان خوزستان نام نویسی کردند.از این تعداد ۵۶۸ نفر را آقایان و ۵۵ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که ثبت نام بانوان نسبت به دوره گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشت.

هومن خورشید، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات خوزستان  اظهار داشت: بعد از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان صلاحیت ۳۶۱ نفر تأئیدو۲۴۰ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی مجدد صلاحیت‌ها در شورای نگهبان صلاحیت ۸ نفر تأئید و صلاحیت ۴ نفر نیز رد شد.

براساس آمار اداره کل ثبت‌احوال، جمعیت کل استان ۴ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۶۴۰ نفر است که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۵۸ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.تعداد رای اولی‌ ها در این دوره از انتخابات ۷۵ هزار و ۴۸۹ نفر است که تا هفتم اسفند سال جاری سن آن‌ ها به ۱۸ سالگی می ‌رسد و می تواننند رای دهند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۶۵ نفر خانم و ۳۸ هزار و ۵۲۴ نفر آقایان هستند.

استان خوزستان دارای ۲۷ شهرستان و ۴۰ بخش است و ۲ هزار و ۹۹۶ شعبه انتخابات در استان وجود دارد که از این تعداد ۸۷۵ شعبه سیار هستند.همچنین تعداد صندوق‌ های رای‌گیری ۵ هزار و ۹۹۲ است و ۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در استان خوزستان هستند.

استان خوزستان ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که اهواز و آبادان با دارا بودن ۳ نماینده در مجلس، بیشترین کرسی‌ها در بین حوزه‌های خوزستان دارند و بقیه حوزه‌ها نیز یک نماینده در مجلس دارند.

گفتنی است عصر آبادان در ساعات آتی ، اخبار جدیدی از اسامی افراد تایید صلاحیت شده را در خروجی وب سایت خود قرار خواهد داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر آبادان، تاریخ انتشار 4 اسفند 1394، کد مطلب: : www. asreabadan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین