پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب به اقتصاد ملی نابخشودنی است کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اهواز گفت: تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اقتصاد ملی امری نابخشودنی است. شبیب جویجری امروز در گفت‌وگو …

شعارسال: کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اهواز:

تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب به اقتصاد ملی نابخشودنی است

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان در اهواز گفت: تحمیل هزینه‌های بی‌مورد انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به اقتصاد ملی امری نابخشودنی است.

شبیب جویجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حمیدیه نیوز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، عصاره فضائل ملت است و کارکردهای ملی و محلی بی‌شماری دارد بر همین اساس باید افرادی وارد مجلس شوند که بتوانند این کارکرد‌ها را به بهترین شکل ممکن، فعال کنند.

وی افزود: در سطح ملی، نمایندگان مجلس باید در چارچوب اسناد بالا دستی، قانون اساسی، سند چشم انداز توسعه در افق ۱۴۰۴، برنامه‌های توسعه‌ای پنج ساله و بالا‌تر از همه فرمایشات مقام معظم رهبری، توسعه و رونق و عمران را در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در قالب قانون‌گذاری و نظارت محقق کنند و امکان رسیدن کشور به توسعه و پیشرفت را فراهم کنند.

سفیر سابق ایران در سودان اظهار کرد: در بعد محلی نیز با توجه به اینکه مشکلات فراوانی به خصوص در استانی مثل خوزستان و حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون داریم، یقینا باید مدلی از توسعه و پشرفت و حل مشکلات تدوین شود و به منظور پیگیری مطالبات مشکلات مورد استفاده قرار بگیرد.

جویجری با اشاره به اینکه حل مشکلات در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی را به سه بخش تقسیم‌بندی کرده‌ام، تصریح کرد: بخش اول که بر اساس حوزه جغرافیایی است در آن مشکلات و تنگناهای هر بخش به صورت حوزه جغرافیایی دیده شده است. برای نمونه قطعا مشکلی که در روستا وجود دارد در شهر وجود ندارد و یا اینکه مشکلی که در محلات محروم وجود دارد در مناطق تقریبا برخوردار شهره دیده نمی‌شود به همین دلیل باید برای هر منطقه و محلف سندی از توسعه ترسیم کرد که بی‌شک این کار شدنی است.

وی ادامه داد: بخش دوم به صورت موضوعی تدوین شده است که شامل موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و بهداشتی است که در آن معضلات شهرهای حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه بر اساس آن‌ها تقسیم بندی شده و برای حل آن‌ها پیگیری‌ها خود را متمرکز می‌کنیم.

جویجری بیان کرد: در بخش سوم نگاه ما بر اساس حجم مشکلات موجود است. مشکلات موجود در این حوزه انتخابیه، برخی خرد و برخی کلان هستند و باید برای هر کدام از آن‌ها مدلی از حل حل مشکلات را تعریف کرد تا بتوانیم به تدریح بر آن‌ها فائق آمد.

نماینده دو دوره مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات، نمایندگان می‌توانند بسیار مهم و اثرگذار باشند و برای حل آن‌ها در صورت وجود خلاء‌های قانونی می‌توانند قوانین جدید تصویب کنند و در صورت وجود قانون نیز می‌توانند از اهرم‌های نظارتی خود به خوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به تبعیض موجود در خوزستان که همه مردم و نخبگان را به شکایت وا داشته است، بیان کرد: اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت‌های بالای خدادادی، انسانی، طبیعی، صنعتی و در استان خوزستان، وجود یک مدیریت هماهنگ، همگرا، همدل، عدالت محور، کلان‌نگر و مدبر به راحتی می‌تواند رگه‌های تبعیض که مردم و نخبگان این روز‌ها از آن شکایت می‌کنند را از بین ببرد.

جویجری تاکید کرد: اگر مدیریتی در استان با شرایط پیش گفته حاکم بود، اکنون چنین مشکلاتی نداشتیم و آن‌ها می‌توانستند از شدت درد مردم بکاهند و در ‌‌نهایت آن را از بین ببرند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حمیدیه خبر ، تاریخ انتشار خبر 4 اسفند 1394، کدمطلب: 12785 www.hamidiehnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین