پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
برخی از روش های تبلیغاتی و البته حاشیه های آن را که نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هواداران آنان در شهرهای مختلف خوزستان در حال اجرایی کردن هستند را می خوانیم.

شعار سال: اگرچه تبلیغات رسمی نامزدها از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده اما دست کم، سه ماه است که مردم و مسئولان شاهد تبلیغات برخی از نامزدهای انتخابات مجلس هستند و این تبلیغات را در قالب هایی نظیر پیامک، نشست ‌های دوستانه، سخنرانی در آیین‌ های مختلف و حضور نامزدها در محافل گوناگون مشاهده می کنند.

آنها تا حالا به اینگونه اقدامات، تبلیغات غیر رسمی می گفتند و از روز پنجشنبه گذشته 29 بهمن 94 که تبلیغات، رسمی شده است با هیجان بسیار به استفاده از شیوه ‌های تازه و عجیب برای جلب آرای مردم روی آورده اند.

این در حالی است که شیوه ‌های سنتی نظیر نصب بنر، توزیع بروشور، سخنرانی‌ها و اخیرا شیوه جدید استفاده از فضای مجازی هم با شدت از سوی آنها دنبال می شود لذا برخی از روش های تبلیغاتی و البته حاشیه های آن را که نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و هواداران آنان در شهرهای مختلف خوزستان در حال اجرایی کردن هستند را می خوانیم:

*چاقوکشی انتخاباتی در اهواز

در روزهای گذشته طرفداران یکی از کاندیداهای ائتلاف اصلاح طلبان با چاقو بنر‌ها و تصویرهای یکی از کاندیداهای مستقل انتخابات را پاره کردند؛ پس از انجام این کار درگیری بین طرفداران دو کاندیدا منجر به چاقو خوردن ۲ نفر شد.

بازار پخش کلیپ های تبلیغاتی در این روزها در اهواز گرم شده است تا جایی یکی از کاندیداهای اصلاح طلب حوزه انتخابیه اهواز نخستین کلیپ تبلیغاتی خود را در شبکه‌ های اجتماعی توزیع کرد و قبل از آغاز انتخابات اعلام کرده که فقط می‌خواهد برای ۴ سال در مجلس بماند و بیش از این حضور در بهارستان جایز نیست.

*پوستر چسباندن عضو شورای شهر در رامهرمز

حواشی شب های تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر بیشتر از حواشی تبلیغات در روز است. یکی از این حواشی که در نوع خود جالب است چسباندن پوسترهای یکی از کاندیدای این حوزه انتخابیه توسط یک خانم که عضو شواری شهر رامهرمز است.

*بارش پوستر تبلیغاتی از آسمان ایذه و باغملک

یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه باغملک و ایذه برای تبلیغات دست به اقدام عجیبی زده است. در روزهای گذشته مردم این حوزه انتخابیه شاهد پرواز پاراگلایدری در آسمان شهرهای خود بودند که مسیر مرکز تا مناطق مختلف شهر را بصورت رفت و برگشت طی می کرد. این پاراگلایدرسوار که پوستر و کارت های تبلیغاتی یکی از کاندیدای مجلس شورای اسلامی را در دست داشت بصورت پیوسته بر بام منازل، کوچه و خیابان ها فرو می ریخت تا جایی که در زبان مردم به بارش پوستر از آسمان تعبیر می شد.

*جنگ داربست‌ها در ایذه

در شهر ایذه اما این روزها بلوارها، میدان ها، خیابان ها و حتی پیاده روهای شهر ایذه به مکانی برای نصب بیلبورد و بنر تغییر کاربری داده اند، گوشه کنار شهر شده پوستر کاندیداها در ابعاد مختلف. عدم ساماندهی اینگونه تبلیغات، مکان های نامناسب و بعضاً در مسیر رفت و آمد مردم، مشکلاتی را برای شهروندان ایذه ای بوجود آورده است.

*استفاده تبلیغاتی از وقف در رامشیر

از حاشیه های این دوره انتخابات مجلس در شهرستان رامشیر مه با حوزه انتخابیه رامهرمز در نماینده مجلس یک نماینده مشترک است استفاده تبلیغاتی از بحث موقوفه است تا جایی که حجت الاسلام طباطبایی مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفتگو با رسانه محلی در این شهرستان گفت کاندیداهای مجلس از موقوفه استفاده تبلیغاتی نکنند و چیزی نگویند و بهتر است آنها در حد توان خود، ما را در امر احیای موقوفه یاری کنند.

*بازار داغ نشر اکاذیب تبلیغاتی در خرمشهر

در حوزه انتخابیه خرمشهر که یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد شنیده‌ ها حاکی از آن است که یکی از کاندیداهای شاخص با برنامه از پیش تعیین‌ شده اقدام به نشر اکاذیب و انتشار تصاویر به قصد جلوه دادن حمایت افراد مذهبی و بانفوذ شهر نموده به ‌طوری ‌که با واکنش تندی علیه آن ‌ها همراه شده است.

*بازی احزاب در بهبهان

در بهبهان اما حاشیه های تبلیغاتی بیشتر سمت و سوی حزبی دارد و تبلیغات بر مدار احزاب در حال چرخیدن است از سیاست زدگی و اختلاف اصلاح طلبان تا کاندیداهایی که می خواهند توجه اصولگرایان و اصلاح طلبان را جلب کنند.

در این میان کمپین مبارزه با خرید و فروش رای در رسانه های مجازی بهبهان راه اندازی شده است تا جایی که حجت الاسلام ابوعلی امام جمعه شهرستان با تاکید بر سلامت رفتاری نامزدهای انتخاباتی در مدت تبلیغات عنوان کرد : خرید رای و دادن رشوه برای گرفتن رای به هیچ وجه جایز نیست و زیبنده جامعه اخلاقی اسلامی نیز نمی باشد چرا که این کشور اسلامی است و مردم آن پایبند به اصول اسلام هستند .

در قریب به اتفاق اکثر حوزه های انتخابیه در خوزستان نیز کارناوال های انتخاباتی از روزهای آغازین تبلیغات رسمی به راه افتاده و صدای بوق ماشین هایی که برای این کار در نظر گرفته شده، ضمن ایجاد آلودگی صوتی، باعث ایجاد ترافیک دررشهر و خیابان های اصلی می شود.

تبلیغات رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی از پایان وقت پنجشنبه 29 بهمن ما شروع و تا 6 اسفند ماه خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پاگاه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ انتشار 4 اسفند 1394، کد مطلب: 95997: www. rahyabnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین