پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
مدیرکل اوقاف خوزستان به پرسش خبرنگار تسنیم درباره کند بودن روند عملیات ساخت بقعه علی بن مهزیار واکنش نشان داد و گفت: کار ساخت بقعه علی‌بن مهزیار "خیلی هم تند" است.

شعارسال: مدیرکل اوقاف خوزستان به پرسش خبرنگار تسنیم درباره کند بودن روند عملیات ساخت بقعه علی بن مهزیار واکنش نشان داد و گفت: کار ساخت بقعه علی‌بن مهزیار "خیلی هم تند" است.

نشست خبری حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی مدیرکل اوقاف خوزستان که امروز برگزار شد نیز با حاشیه‌هایی همراه بود.

وی در واکنش به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه عملیات ساخت بقعه علی‌بن مهزیار اهوازی به کندی پیش می‌رود چنین گفت که « شما یا کار عمرانی انجام نداده‌اید یا ... اتفاقا روند عمرانی علی‌بن مهزیار خیلی هم تند است منتها بعضی کارها کلا زمان‌بر است. مثلا کار نازک کاری کلا زمان‌بر است و نمی‌توان کسی که در این زمینه کار می‌کند را برای سرعت‌بخشی مجبور کرد. بحث اعتبار نیز مهم است و گاهی که اعتبارات ما کم می‌شود روند کار کمی آهسته می‌شود».

‌طباطبایی با بیان اینکه علی بن مهزیار یکی از جاهایی است که ما خیلی کار کردیم و واقعا کار هم خوب پیش رفته است، افزود: این کارها با وجود اینکه اعتبار لازم را نداشتیم، انجام شده البته از سازمان برنامه و بودجه یکسری اعتباراتی گرفته شده اما واقعا کافی نبوده است و با همه اوصاف می‌توان گفت ما کار را هیچ وقت تعطیل نکردیم؛ روند ممکن است کند شده باشد ولی تعطیل نشده است و در تابستان در دمای 70 درجه واقعا نمی‌شود کار کرد.

مدیرکل اوقاف خوزستان در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار تسنیم درباره میزان پیشرفت فیزیکی کار گفت: مسئله سفت کاری پایان یافته، کار نازک کاری نیز در داخل بقعه به جز محراب صد در صد تمام شده، کار ساخت گنبد در 10 الی 15 روز آینده صد در صد تمام می‌شود و گلدسته‌ها نیز در حال ساخت هستند؛ نمای خارج فقط می‌ماند. فکر کنم بیش از70 درصد کار انجام شده است.

* شواهد با گفته مدیرکل مغایرت دارد

تخریب کامل بقعه علی بن مهزیار اهوازی در 20 اردیبهشت سال 90 با هدف ترمیم و توسعه حرم با تصمیم یک دفعه‌ای مسئولان انجام شد و در زمان کوتاهی حرم علی بن مهزیار در اهواز با خاک یکسان شد.

عملیات اجرایی بازسازی در پنجم مهر ماه سال 90 آغاز می‌شود و مسئولان وعده بازسازی را در مدت زمان کوتاهی به مردم و رسانه‌ها می‌دهند در حالی که بسیاری از کارشناسان میراث فرهنگی تخریب چنین بناهایی را علمی نمی‌دانند و معتقدند هر چه بنا کهن‌تر و قدیمی‌تر باشد اصیل‌ تر است.

بر اساس اخبار؛ امید حاجتی در سال 93 (معاون برنامه‌ریزی استاندار وقت خوزستان) از در اختیار قرار دادن 60 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه به سازمان اوقاف خوزستان خبر داده بود.

اکنون 6 سال از تخریب این بقعه متبرک و بسیار مهم برای مردم خوزستان، می‌گذرد و هنوز کار بازسازی آن تمام نشده؛ گرچه مدیرکل اوقاف در واکنشی به دور از آرامش از 70درصد پیشرفت فیزیکی کار خبر می‌دهد ولی شواهد چیز دیگری را به ذهن متبادر می‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 آبان 1396، کدخبر: 1578974، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین