پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به تمام ابهامات در خصوص نحوه هزینه کرد صدقات جمع آوری شده در کشور پاسخ داد.

شعارسال: پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مردم در 11 ماه گذشته 30 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل انفاق کرده‌اند، اظهار کرد: ما امسال بالغ بر 320 میلیارد تومان صدقه جمع کردیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ما 170 هزار یتیم تحت پوشش داریم، گفت: آن‌ها حداقل 5 حامی دارند که ماهانه 140 هزار تومان به حساب آن‌ها پول واریز می‌کنند.

وی در پاسخ به این ابهام که آیا صدقه ای که از مردم اخذ می شود در لبنان و یمن هزینه می شود، با اشاره به اینکه تمام 320 میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده به دقت توزیع می‌شود و حتی یک ریال به غیر از آن که شرع اجازه داده توزیع نمی‌شود، بیان کرد: بعضی می‌گویند صدقات به خارج از کشور می‌روند، اما ما شرعا مسئول هستیم و 100 درصد صدقات مختص به مردم همان استان و شهرستان است و باید در آنجا توزیع شوند.

فتاح با بیان اینکه از حدود 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم حمایت می‌کنیم، خاطر نشان کرد: اگر این 320 میلیارد تومان را به این تعداد افراد بدهیم، هر نفر به صورت ماهانه می‌‌تواند تنها 5 هزار تومان دریافت کند که این مبلغ نا‌چیزی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه جامعه هدف ما بزرگ است، گفت: ما می‌خواهیم این را کم کنیم تا به آن‌هایی که باقی می‌مانند سهم بیشتری برسد و نتیجه این می‌شود که باز هم از نظر زکات، انفاق و تکفل یتیم به مردم متوسل می‌شویم و بیشتر کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیرانی هستند که ماهانه تا یک میلیون تومان به یک یتیم کمک می‌کنند، ادامه داد: اصلی‌ترین ماموریت کمیته امداد این است که کمک کند تا جامعه هدف بر روی پای خود ایستادگی کند.

فتاح تصریح کرد: تا زمانی که افراد مستمری بگیر باشند و فکر کنند که تنها با همین مستمری و کمک‌های موردی مشکل حل می‌شود، به اعتقاد من این کار مناسب نیست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کار ما یک مُسکن است، گفت: درمان این است که ما به آن‌ها ماهیگیری یاد دهیم و خودشان آموزش ببینند و کار کنند تا تبدیل به انسان‌های مولد و کار آفرین شوند و دیگر در این شرایط نیازی به کمک ما و دیگر شهروندان نخواهند داشت.

وی با ابراز خرسندی از اینکه چندین سال است کمیته امداد این کار را محور خود قرار داده است، بیان کرد: قله این اقدام در سال 96 است و با آن که سال 96 یک سال سیاسی به جهت انتخابات بود و استانداران تغییر کردند، اما بر اساس آخرین آمارها در این مدت توانستیم با کمک مجلس، دولت، بانک‌ها و خیران بیش از 2 هزار میلیارد تومان به 140 هزار نفر وام دهیم.

فتاح با تاکید بر اینکه ایستادگی آن‌ها بر روی پای خودشان به معنای خروج از حمایت کمیته امداد است، تصریح کرد: در 3 سال گذشته با این روش بیش از 15 درصد جامعه آماری خود را کاهش دادیم، زیرا آن‌ها دیگر نیازی به کمک‌های موردی ما نداشتند و حتی از ما انتظار داشتند تعدادی را معرفی کنیم تا به آن‌ها کار دهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه این کار با اصل دین ما و عزت خانواده‌ها سازگار است، گفت: سرور و شادی خانواده‌ها هنگامی که به خودکفایی می‌رسند و از ما جدا می‌شوند، بسیار دیدنی است و نشان می‌دهد که آن‌ها مایل بودند کاری را انجام دهند، اما شرایط مهیا نشده بود.

وی افزود:‌ در حال حاضر ما شرایط را مهیا می‌کنیم و می‌توانیم با تامین وام قرض‌الحسنه از آن‌ها حمایت کنیم تا خود را تبدیل به افراد کار آفرین و مولد کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص شرایط خروج افراد از کمیته امداد، گفت: یک نوع این خروج، خروج عادی است که اگر یک فرزند ذکور به سن خدمت سربازی برسد به او کمک می‌کنیم تا از این جهت خارج شود و اگر یک دختری بخواهد ازدواج کند به تامین جهیزیه او کمک می‌کنیم تا او هم خروج کند.

وی افزود: اگر به سرپرست خانواده کمک شود تا از زندان آزاد شود، آن خانواده هم از پوشش ما خارج خواهد شد.

فتاح خاطر نشان کرد: ما افتخار می‌کنیم تا هر ساله به مردم گزارش دهیم که از تعداد جامعه آماری ما کم شده است و بالا بودن جامعه آماری و زیاد بودن تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد برای ما مزیت و فضیلت نیست.

وی با اشاره به حمایت‌های مردمی ادامه داد: ما بهترین مردم دنیا را از نظر حمایت و نیکوکاری و روحیه خدمت رسانی به هموطنان داریم، زیرا فارغ از مذهب و قومیت،مردم این هنر خود را در سراسر جهان به نمایش می‌گذارند.

فتاح در پایان خاطر نشان کرد: ما هر وقت برای موضوعی اعلام کرده‌ایم، مردم به صورت سیل آسا شتافته‌اند و کمک‌های خود را به دست نیازمندان رسانده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1392 ، کدخبر: 6459170 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
این که به یمن و لبنان کمک مالی میکنیم درست است اما ارسال صدقه به سوی این کشور ها کمی خنده دار به نظر می آید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین