پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۵۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
معاون اول قوه قضاییه گفت: بارها گفتم اما الآن هم با صدای بلند از همه کوتاهی‌هایی که داشته و دارم واقعاً از مردم و نظام عذرخواهی می‌کنم.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پاسخ به این گفته که احمدی‌نژاد نظام را زیر سؤال می‌برد اما برای رییس دولت اصلاحات محدودیت ایجاد می‌شود اظهار کرد: درباره آقای خاتمی که قبلاً توضیح دادم اما در مورد آقای احمدی‌نژاد یک صحبتی را آقای رامین کرده بود که اگر بخواهیم آن مسئله را عمل کنیم باید دکتر ببیند اما غیر از آن، قوه قضاییه در زمان مقتضی اقدام می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به موضوعی مبنی بر اینکه تصویر رییس دولت اصلاحات در بوردهای دانشگاه‌ها نصب می‌شود و می‌گویند بخشنامه‌ای از سوی وزارت علوم درباره ممنوع التصویری این شخص وجود ندارد گفت: یک وقتی رییس جمهور گفت هیچ مصوبه‌ای شورای عالی امنیت ملی ندارد و بعد هم قبول کردند که دارد. در مصوبه شورای عالی امنیت ملی، یک کمیته‌ای ترتیب داده شده است؛ مانند قضیه برجام که می‌گفتند "حق ندارید چیزهایی را بگویید یا بنویسید". در این قضیه نیز مصداق‌ها به‌عهده آن کمیته گذاشته شده است و خود دادستان هم علاوه بر آن مصوبه تصمیم گرفت، یعنی هم مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هم حکم دادستانی در این ارتباط وجود دارد و هیچ کدام هم نقض نشده است. اینکه داخل دانشگاه‌ها چه مقرراتی حاکم است، خبر ندارم اما اگر مقررات اختصاصی دارند، اطلاع ندارم و اگر مقررات اختصاصی ندارند باید تبعیت کنند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به مطلب دیگری مبنی بر اینکه رهبر معظم انقلاب در ارتباط با عدالت از مردم عذرخواهی کردند اما قوه قضاییه عذرخواهی نکرده است، افزود: بارها گفتم اما الآن هم با صدای بلند از همه کوتاهی‌هایی که داشته و دارم واقعاً از مردم و نظام عذرخواهی می‌کنم و تمام وجود و هستی من مدیون مردم، نظام و شهداست و اگر خودم را هم فدا کنم باز هم دین خود را نسبت به انقلاب و مردم ادا نکرده‌ام.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: ما حتماً تا رسیدن به عدالت در همه شئون فاصله داریم. یکی از مصادیق عدالت توزیع عادلانه ثروت و امکانات و برخوردار شدن همه شهروندان است و ما در این زمینه عقب هستیم تعارف نداریم. اینکه کسی حداقل درآمد را نداشته باشد اما یک فردی اعم از قضایی و غیره از یک رفاه بیش از حد و حصر برخوردار شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: به دادستان تهران گفتم "حقوق‌های نجومی دیر شد، چرا زود انجام نمی‌دهید؟"، می‌گفت "تا الآن برای 37 نفر کیفرخواست صادر کردیم و برای 10 نفر حکم صادر شده علاوه بر رد مال، برخی به حبس و جزای نقدی از 330 تا 500 میلیون تومان محکوم شدند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14اسفند1396 ، کدخبر: 1672987: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
چقدر خوب بود که این عذر خواهیها در هر مقطعی از مردم میشد قبل از اینکه خون مردم به جوش بیاد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین