پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: جنگل‌های دست کاشت امنیت مردم آران و بیدگل و شهرهای مجاور، شرکت‌های صنعتی، کشاورزی و جاده‌های ریلی و آسفالتی را فراهم کرده، اما اداره منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند از این عرصه ها حفاظت کند.

شعار سال: رضا شفیعی امروز (سه شنبه) در آیین نواختن زنگ سبز در مدرسه شبان آران و بیدگل گفت: ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ از سال ۱۳۴۹ تا کنون در مناطق بحرانی فرسایش بادی آران و بیدگل ایجاد شده و آمادگی برای نهال کاری سالانه یک هزار هکتار نیز وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۳ هزار هکتار از مناطق بیابانی شهرستان آران و بیدگل به عنوان کانون ‌های بحران درجه دو و سه شناسایی شدند که برای جنگل کاری آن به اعتبارهای دولتی و همکاری سایر مجموعه ها به ویژه مردم نیاز است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به کاهش اعتبارات دولتی جهت حفاظت از عرصه‌های طبیعی گفت: با وجود محدودیت‌ها تلاش برای حفاظت از منابع طبیعی ادامه یافته و سال گذشته نیز نزدیک به ۲۲۰ هکتار نهال کاری در کانون های بحرانی این شهرستان انجام شد.

وی اضافه کرد: جنگل‌های دست کاشت امنیت مردم آران و بیدگل و شهرهای مجاور، شرکت‌های صنعتی، کشاورزی و جاده‌های ریلی و آسفالتی را فراهم کرده، اما اداره منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند از این عرصه ها حفاظت کند.

شفیعی عنوان کرد: ۸۰۰ نفر در این راستا به عنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت افتخاری فعالیت می کنند که ۵۰ درصد آنها دانش آموزان شهرستان آران و بیدگل هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری سپاهان جوان ، تاریخ انتشار 15اسفند 96، کدمطلب: 6135 ، www.sepahanjavan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
من که میگم ما جنگل زدایی هم نکنیم باز خوبه نیازی به بیابا زدایی نداریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین