پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: حفاظت از اراضی ملی نیاز به فرهنگ‎سازی عمومی‌ دارد.

شعار سالرئیس کل دادگستری لرستان گفت: حفاظت از اراضی ملی نیاز به فرهنگسازی عمومی‌ دارد.

 جعفر بدری در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و نکوداشت روز قانون که به مناسبت هفته منابع طبیعی در دادگستری استان برگزار شد، گفت: هر دستگاهی که خسارتی به منابع طبیعی وارد کند، باید در جهت بازسازی آن گام بردارد.

وی با بیان اینکه حفاظت از اراضی ملی نیاز به فرهنگسازی عمومی دارد، افزود: تا زمانی که وضعیت اقتصادی و اشتغال جوانان حل نشود نمیتوان جلوی متصرفان را گرفت.

بدری با اشاره به نقش رسانه ملی در صیانت از منابع طبیعی اظهار کرد: وظیفه اصلی و مهم صدا و سیما و اصحاب رسانه، حساس کردن افکار عمومی نسبت به موضوع منابع طبیعی و حفظ انفال است.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: مردم را هر چقدر بیشتر درباره تخریب منابع طبیعی آگاه کنیم، احساس خطر بیشتری میکنند و عزم آنها برای حفاظت از جنگلها جدیتر میشود.

در ادامه این جلسه، شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در سال ۹۶ اقدامات شاخص و قابل توجهی در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و همچنین برخورد با متخلفین این عرصههای ارزشمند صورت گرفته است.

وی با تبیین نقش منابع طبیعی در راستای توسعه پایدار کشور گفت: تخریب این منابع در آینده میتواند خسارات جبران ناپذیری در اقتصاد کشور و رفاه اجتماعی ایجاد کند. کمبود آب، تغییر اقلیم، گرم شدن زمین، خشکسالی، ریزگردها، جنگل زدایی و... از مشکلات عمده منابع طبیعی محسوب میشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه 2500 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی به مقامات قضایی ارجاع داده شده، تأکید کرد: در راستای صیانت از منابع طبیعی هیچ لطافت و نرمشی را انجام نخواهیم داد و به طور قاطع با متخلفین برخورد میکنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 17اسفند 96، کدمطلب:96121709706، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین