پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۴۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مشارکت مردمی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در مهار پدیده زوال بلوط است.

شعارسال: عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مشارکت مردمی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در مهار پدیده زوال بلوط است.

پروین رامک اظهار کرد: در مسیر توالی جنگل‌های زاگرس این اولین باری نیست که این درختان دچار خشکسالی و زوال شده‌اند. همواره برآیند عملکرد نیروهای حاکم بر اکوسیستم‌های جنگلی سبب حذف گونه‌های ضعیف و بقاء و گسترش گونه‌های قوی بوده است.

رامک بیان کرد: کارشناسان جنگل معتقدند که جنگل‌های زاگرس می‌توانند خود را احیا و بازسازی کنند اما برای این بازسازی نیاز به کمک دارند و باید تا آنجایی که امکان دارد از فشار عوامل مخرب کاست.

استادیار پژوهش بخش منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: برای کنترل و پایش پدیده زوال بلوط باید همه کارهایی که در خصوص مقابله با پدیده زوال بلوط انجام می‌شود را بررسی کرد و ژنوتیپ‌های مقاوم بلوط شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه ژنوتیپ‌های مقاوم باید حفظ و از طریق کشت بافت تکثیر شوند، افزود: همچنین به معیشت ساکنان زاگرس باید توجه شود تا آنها برای برطرف کردن نیازشان از جنگل بهره‌برداری بی‌رویه نکنند.

رامک به ساماندهی عشایر، تغییر شیوه زندگی عشایر و کاهش چرای دام‌ها در مناطق آسیب‌دیده اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به گستردگی حوزه عملیاتی قطعاً مشارکت مردمی یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های مؤثر در مهار پدیده زوال بلوط خواهد بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1396، کدخبر: 96112514298، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
این مردم هرگاه که قرار بوده پشت هم باشن تا چیزی رو درست کنن واقعا کم نذاشتن! این بار هم اگه اعلام عمومی بشه قطعا مردم همکاری میکنن برای این کار
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین