پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تشکیل ۱۵۸۱ فقره پرونده تعرض به عرصه‌های طبیعی و جنگلی در استان خبر داد.

شعارسال: شیرزاد نجفی خاطرنشان کرد: اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری اجرای مقررات، اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به موقع به منظور حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی، اتخاذ تدابیر، تمهیدات و اقدامات لازم به منظور جلوگیری و مقابله با جرائم، بازرسی و کنترل محموله‌های جنگلی و مرتعی و کشف محموله‌های قاچاق و جلوگیری و برخورد قانونی با هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌ها و مراتع، اطفای حریق و امور امدادی، تشکیل پرونده قضایی متخلفین، قاچاقچیان و متجاوزین به عرصه و عیان منابع طبیعی را برعهده دارد.

وی اضافه کرد: این اداره کل براساس تقسیمات سیاسی دارای ۱۱ اداره منابع طبیعی شهرستان و ۱۲ پاسگاه ویژه منابع طبیعی و ۸۰ نفر نیروی حفاظتی است که به طور شبانه روز در خصوص حفظ و صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع استان انجام وظیفه می‌کنند.

نجفی ادامه داد: در سال جاری در امر پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان، رتبه برتر کشوری را کسب کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از تشکیل ۱۵۸۱ فقره پرونده تعرض به عرصه‌های طبیعی و جنگلی در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۴۰۰۰ هکتار از عرصههای جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مورد تعرض قرار گرفته است. کف جریمه به ازای هر هکتار از عرصههای جنگلی، مرتعی و اراضی ملی ۴۰ میلیون ریال است.

نجفی با بیان اینکه عمده تخلفات، تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی، زغال‌گیری، کشف محصولات فرعی جنگلی موسیر و گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: بیشترین تخریب اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و زغال‌گیری در شهرستانهای چگنی، کوهدشت و پلدختر، خرم‌آباد و بیشترین برداشت غیرمجاز محصولات فرعی در سلسله(الشتر)، دلفان و الیگودرز گزارش شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسنا، تاریخ انتشار: 9اسفند1396 ، کدخبر: - : www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
اگه برخورد حکومت جدی و قاطعانه باشه که این تعرض هارو تخریب و به جنگل برگردونه دیگ تکرار هم نمیشه اما مشکل اینه که با جریمه تمومش میکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین