پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
مردم باید ببینند که با تبعیض، فساد و فقر مبارزه می‌شود | هیچ‌کس منتی بر سر مردم ندارد

شعارسال: معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر غربی‌ها دیوانه‌گی کنند و باز هم تحریم را برگردانند، باید اقتصاد را حفظ کنیم، البته تلاش داریم تا با گفتگو نگذاریم آمریکایی‌ها هر کار خواستند بکنند.

اسحاق جهانگیری در مراسم نکوداشت آیین سهام عدالت گفت: یکی از مباحثی که اکنون در دستور کار دولت قرار گرفته و مردم در جریان آن قرار گرفته‌اند، مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی است، به این معنا که اقتصاد مقاومتی با این هدف اعلام شد که اقتصاد ایران، به مرحله ای از مقاومت و تاب آوری برسانیم که در مقابل تکانه‌هایی که در بیرون کشور علیه کشور طراحی می شود، آسیب نبیند.

اهم اظهارات جهانگیری به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* مهمترین تکانه ای که به اقتصاد ایران در دوران حیات جمهوری اسلامی ایران وارد شده است، تحریم بوده که قدرت های غربی به بهانه واهی علیه مردم اعمال کرده اند.ایران برای روزهای مبادا و سخت که اگر آنها دست به اقدامی زدند، برنامه داریم، پس بهترین سندی که در اختیار داریم، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی دو رویکرد دارد که باید مدنظر قرار گیرند، اولی عدالت بنیانی و دیگری مردمی بودن اقتصاد است.

* اگر غربی ها دیوانه‌گی کنند و باز هم تحریم را برگردانند، باید اقتصاد را حفظ کنیم، البته تلاش داریم تا با گفتگو نگذاریم آمریکایی‌ها هر کار خواستند بکنند.عدالت جزو مهمترین رسالت هایی است که هر انسان آزاده ای باید بر مبنای آن حرکت کند. به خصوص اینکه توسعه بدون عدالت، توسعه نیست، چراکه توسعه وقتی ارزش دارد که آحاد یک ملت، طعم توسعه و پیشرفت را بچشند. طعم توسعه و پیشرفت زمانی چشیده می شود که به سمت عدالت حرکت شود.

* مردم باید ببینند که با تبعیض، فساد و فقر مبارزه می شود، باید انسانها از فرصت های مناسب برخوردار باشند و این تفاوت نداشته باشد که فضای پذیرش مسئولیت و علم برای افراد در جای جای کشور متفاوت نباشد و شرایط رقابتی برای همه وجود داشته باشد، این در حالی است که مهمترین آرمان امام راحل و رهبر بزرگوار انقلاب، تحقق عدالت است.

* عدالت آرمان اصلی امام و انقلاب و شهدا بوده است و مقام معظم رهبری از مردم بابت عدم اجرای عدالت عذرخواهی کرده اند. این در حالی است که در زمینه عدالت منطقه ای عقب افتادگی جدی داریم، برخی از استانها همچنان محروم مانده اند، پس هر چی سیاستگذاری کردیم که نتیجه آن، این باشد که استانهای محروم ایجاد اشتغال کنند، متاسفانه محقق نشد.

* در برخی نقاط کشور گنج های پنهانی داریم که فراموش شده اند، نمونه آن سواحل مکران است که بهترین نعمت های خدادادی را در خود جای داده است. باید شرایطی را فراهم کرد که کرامت انسانی افراد با بیکاری خدشه دار شود، این در حالی است که با بیکاری ده ها مشکل دیگر پیش خواهد آمد. این در حالی است که دولت بر روی اشتغال تمرکز دارد. پس از همه افرادی که علاقمند به ایران و کشور هستند، می خواهیم که شغل ایجاد کنند و سرمایه گذاری نمایند؛ چراکه کشور به اندازه جمعیت خود استعداد دارد و می تواند در سایر کشورها نقش آفرین باشد.

* طرح سهام عدالت البته مربوط به دولت هشتم بوده است، اما تاکنون محقق نشده است.هیچ کس منت ندارد بر سر مردمی که ۱۵۰ هزار تومان به شما سود داده است، این متعلق به شما بوده است. روزی که قرار شد سهام توزیع شود، عده ای اعلام کردند که سود توزیع نکنید؛ چراکه این پول را از کارخانه بیرون برده نشود. اما دولت پافشاری کرد که مردم صاحب سهم شده اند و بدهی ندارند، بنابراین چطور آدم پولدار میلیاردر که سهامدار است، سود را بگیرد ولی فردی که سهامدار جزء است سود را نگیرد. اکنون مشمولان دو امتیاز دارند، به این معنا که پول قیمت سهم را پرداخت کرده اند و تا زمانی که سهم در اختیار آنها است، هر سال باید سود آن را بگیرند و مثل سایر سهامداران باید سود را دریافت کنند. پس در سال ۹۷ هم باید منتظر باشید که سود بگیرید. تا وقتی که سهامدار هستید سود خود را بگیرید، ولی اگر مجلس مصوب کرد، شما اختیاردار سهم خود هستید که می توانید بفروشید یا نگه دارید. ارزش سهم خود را هم پایین نیارید. به قیمت امروز سهام عدالت ۲.۵ میلیون تومان می ارزد، پس کمتر نفروشید. البته این رقم برای افرادی است که یک میلیون تومان در برگه خود سهم دارند.سهام عدالت خود را نفروشند، بلکه از آن به عنوان وثیقه استفاده کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396 ، کدخبر: 761764 ، www.khabaronline.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین