پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۷
تحلیلگر اسرائیلی: وزیر خارجه جدید «دوست صمیمی اسرائیل» است هیچ کس در تل‌آویو از برکناری تیلرسون ناراحت نشد.
شعارسال: یک تحلیلگر صهیونیست در واکنش به برکناری وزیر خارجه آمریکا از سوی دونالد ترامپ نوشت: این موضوع بازتاب مثبتی در اسرائیل داشت چرا که هیچ کس در تل‌آویو از برکناری تیلرسون که شخصیت منفوری نزد صهیونیست‌ها بود، ناراحت نشد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند با اعلام برکناری رکس تیلرسون در صفحه توئیتر خود، «مایک پمپئو» را به عنوان وزیر جدید امور خارجه آمریکا معرفی کرد. ترامپ پس از برکناری تیلرسون اعلام کرد که با وزیر خارجه پیشین خود بر سر مسائلی از جمله برجام احتلاف داشته است.

«حامی شلو» نویسنده روزنامه صهیونیستی هاآرتص در واکنش به برکناری وزیر خارجه آمریکا از سوی دونالد ترامپ نوشت: برکناری وزیر خارجه آمریکا توسط دونالد ترامپ بازتاب مثبتی در اسرائیل داشت چرا که این موضوع نشانگر عدم هماهنگی میان این دو نفر بود.

وی افزود: هیچ کس در تل‌آویو از برکناری تیلرسون که شخصیت منفوری نزد صهیونیست‌ها بود، ناراحت نشد؛ به‌ویژه اینکه رئیس سابق سازمان اطلاعات آمریکا "سی آی ای" به عنوان جایگزین وی انتخاب شد.

این تحلیلگر صهیونیست خاطرنشان کرد که دلیل خوشحالی تل آویو از برکناری تیلرسون این است که وی حامی توافق هسته‌ای با ایران بود، اما پمپئو با خواسته‌های بنیامین نتانیاهو در زمینه لزوم تعدیل این توافق یا لغو کامل آن همسویی دارد.

این درحالی است که مایک پمپئو که تا پیش از این ریاست سیا (سازمان اطلاعات و امنیت ایالات متحده آمریکا) را بر عهده داشته است از بزرگترین حامیان سیاست های رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. وی همچنین مواضع تندی در باره پرونده هسته ای ایران اتخاذ کرده، ایران اتخاذ کرده و این توافق را "فاجعه" توصیف کرده بود.

از سوی دیگر، تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارشی درباره انتصاب وزیر خارجه جدید امریکا تهیه کرده و در آن تاکید کرد که پمپئو علاوه بر اینکه روابط خوبی با ترامپ دارد، از بزرگترین حامیان اسرائیل به شمار می رود، و پیش از این اعلام کرده بود که امریکا باید توافق هسته با ایران را لغو کند.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی معاریو در واکنش به انتصاب وزیر جدید امور خارجه امریکا، نوشت که اظهارات «مایکل اورن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن پمپئو را دوست صمیمی اسرائیل توصیف کرده است که به هیچ وجه تحت تاثیر فشارها قرار نمی‌گیرد، و این موضوع به سود اسرائیل خواهد بود.

«دوری گولد» معاون سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم ضمن تبریک انتصاب پمپئو مدعی شد که وی خطرهای متوجه منطقه خاورمیانه و ماهیت تهدیدات ایران برای این منطقه را به خوبی درک می‌کند؛ چرا که تجربه زیادی در عرصه فعالیت های اطلاعاتی در آمریکا دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری قدس ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 ، کدخبر: 309499، www.qodsna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
ایشان مزدور تمام و کمال اسرائیل است ، احتمالا آقای ترامپ برای همین ایشان را به پست جدید وزارت خارجه منسوب کرده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین