پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
قاضی کوهدشتی یک متهم به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی را محکوم‌ به انجام خدمات رایگان نظافت عمومی کرد.

شعار سال: احکام جایگزین حبس یکی از نتایج قانون جدید مجازات اسلامی بوده که در سال 92 به تصویب رسیده است که بر اساس این قانون، قضات کشور برای احکام حبس مرتکبان جرائم عمدی که حداکثر مجازات قانونی آ‌ن‌ها سه ماه حبس است، می‌توانند احکامی را جایگزین حبس کنند.

در شهرستان کوهدشت، تاکنون احکام جایگزین حبس مختلفی از سوی قضات این شهرستان صادرشده که صدور این احکام با بازتاب گسترده‌ای در جامعه روبه‌رو بوده است.

دو هفته پیش بود که قاضی «میثم قلایی» برای یک نوجوان که متهم به اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق ایجاد هیاهو و مشارکت در تخریب اموال عمومی دولتی شده بود، حکم جایگزین حبس خواندن سه جلد کتاب در مورد ریشه‌ها و دستاوردهای انقلاب ظرف شش ماه را صادر کرده بود.

در اسفندماه امسال نیز در شهرستان کوهدشت، قاضی «محمد اکبری منفرد» برای یک متهم به جرم اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق تجمیع ضایعات، حکم به خدمات عمومی رایگان داده است.

قاضی پرونده با توجه به فقدان سابقه کیفری مؤثر متهم، اقرار متهم در حین رسیدگی، اوضاع‌ و احوال خاص متهم، جوان بودن و پیش‌بینی اصلاح وی، حکم حبس متهم را به انجام دادن 548 ساعت خدمات عمومی رایگان از نوع نظافت عمومی جهت حفظ بهداشت شهر زیر نظر شهرداری کوهدشت به‌عنوان نهاد پذیرنده با نظارت واحد اجرای احکام کیفری شهرستان کوهدشت تبدیل و جایگزین کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کد مطلب: 1681455، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
چقد خوبه که موج این دستورات داره در کشور باب میشه که هم اصلاح کننده است و هم اموزنده و باز دارنده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین