پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۰۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
موزه‌ها و اماکن تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

شعارسال:موزه‌ها و اماکن تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

 به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ مدیرکل موزه‌ها و اموال فرهنگی تاریخی با اعلام این خبر گفت: بر اساس بخشنامه صادره از سوی این اداره کل روز سه شنبه ۲۹ فروردین موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی تا ساعت ۱۵ و یکم فروردین ۱۳۹۷ تمامی مراکز اعلام شده باز خواهند بود.

محمد رضا کارگر افزود: در صورتی‌که موزه‌ها یا مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با تحویل سال داشته باشند، افزایش ساعت کاری مجموعه‌ها بر اساس صلاحدید و نظر مدیران‌کل استان‌ها، مدیران موزه‌ها و کاخ موزه‌های تهران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ساعات کاری در ایام نوروز با توجه به ظرفیت بازدید و صلاح دید مدیران کل استانها، مدیران موزه‌ها و کاخ موزه‌های تهران بلامانع است، گفت: هزینه ورودی موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش در ایام نوروز تغییر نخواهد داشت و این اماکن موظفند نسبت به نصب هزینه ورودی در محل مناسب و در دید بازدیدکنندگان اقدام کنند.

کارگر در خصوص تعطیلی روز ۱۳ فروردین افزود: موزه‌های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی در ۱۳ فروردین ۹۷ نیز باز خواهند بود و باید مدیران مجموعه‌های دارای باغ تاریخی و محوطه‌های سبز با برنامه ریزی از برگزاری مراسم سنتی ۱۳ فررودین در این محوطه‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل موز‌ها همچنین از درخواست این اداره کل از همه‌ی موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی مبنی بر توزیع بروشور و کاتالوگ و لوح فشرده دو زبانه، نمایش فیلم کوتاه از موزه و آثار تاریخی استان در مدت زمانِ تقریبی ۱۵ دقیقه خبر داد و گفت: بر اساس بخشنامه ارسالی موزه‌ها موظف به نصب زیرنویس و تابلو‌های دوزبانه برای معرفی اشیا و اماکن و بنا‌های تاریخی‌فرهنگی شده اند.

وی برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با موزه ها، جشن‌های نوروزی متناسب با موضوع موزه مانند چیدن سفره هفت سین، مسابقات فرهنگی‌و هنری مانند مسابقه نقاشی، طراحی و عکاسی، خاطره‌نویسی در زمینه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در موزه‌های سطح استان و برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون شبی با موزه را از دیگر موضوعات بخشنامه ارسالی عنوان کرد.

کارگر با تأکید بر لزوم استفاده از توان گروه‌های مردم‌نهاد و دوستداران میراث‌فرهنگی برای راهنمایی و هدایت مسافران و گردشگران برای بازدید از موزه‌ها یا محوطه‌ها، اعلام کرد: مدیران موزه‌ها و اماکن تاریخی از به کار گیری نیرو‌های غیر متخصص برای راهنمایی بازدیدکنندگان منع شده اند.

وی افزود: از مدیران موز‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی خواسته شده است تا از پذیرش هرگونه تقاضای فیلمبرداری و عکسبرداری از موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی در ایام نوروز به غیر از گروه‌های خبری و برنامه‌های مناسبتی زنده صدا و سیما مرتبط با نوروز خودداری شود.

مدیر کل موز‌ها و اموال منقول تاریخی راه اندازی باجه‌های بلیت‌فروشی در نقاط مختلف شهرهای پربازدیدکننده به منظور تسهیل و تسریع برای تهیه بلیت را از دیگر موارد درخواستی اعلام کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صداو سیما، تاریخ انتشار28 اسفند96،کدخبر: 2073042، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
موزه های ایران فقط در ایام نوروز کمی بازدید کننده دارند و در سایر ایام سال خالی هستند ؛ نباید در یک کشوری با فرهنگ غنی وضع اینگونه باشد
ا.ح75
ناشناس
Germany
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
تهران در زمان عید واقعا یک شهر ایده ال میشه که برای خود مردم شهر و بازدید کننده ها فرصت خوبی به وجود میاره که در ارامش مکانهای تاریخی این شهر رو ببینن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین