پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۷۲۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
اختلال در شبکه بانکی در دو روز آخر سال و ازدحام مردم در شعبه های مختلف و کمبود پول نقد باعث مشکلات و نارضایتی مردم شده است.
شعارسال: بسیاری از مردم در شبکه بانکی از ساتنا و پایا برای انجام امور بانکی خود استقاده می کنند اما در این روزهای آخر سال متاسفانه اختلال در سیستم بانکی باعث شده پول ها جا به جا نشود.

از سوی دیگر بانکها با مدیریت ضعیف بانک مرکزی با کمبود پول نقد مواجه شده و پاسخگوی درخواست مشتریان خود نیستند.

این در حالی است که بانک مرکزی می داند در روزهای پایانی سال میزان تراکنش ها بیشتر از همیشه و مردم به پول نقد احتیاج بیشتری دارند اما هیچ تدبیری در این خصوص سنجیده نشده است.

از سوی دیگر سیستم پایا که برای شرکت های مختلف که می خواهند حقوق کارمندان خود را پرداخت کنند مناسب است اما متاسفانه در این روزها تراکنش از طریق پایا باعث کسر شدن از حساب مبدا و واریز نشدن به مقصد شده که همین موضوع باعث سوالاتی در اذهان شده که چه کسی از این تاخیر سود می برد؟

در سیستم ساتنا تسویه حساب و واریز به حساب مشتری تک تک و در زمان درخواست به بانک مرکزی و بانک مقصد ارسال می شود و سرعت به نسبت قابل قبولی دارد اما در پایا ارسال به بانک در ساعت های مشخصی و به صورت دسته ای از بانک مبدأ به بانک مقصد صورت می گیرد؛ یکی 7.5 صبح یکی 9.5 صبح و یکی 11.5 صبح و واریز به حساب مقصد بسیار با تأخیر است و تا آخر وقت اداری روز مورد تقاضا در بعضی شرایط طول می کشد. چنانچه حواله صادره در «پایا» در روز تعطیل و یا خارج از ساعت کار بانک ها صادر شود، روز کاری بعد به حساب مقصد واریز خواهد شد.

نکته مهم در این میان اسن است که پول در این میان فریز شده و حتی 24 سال بعد هم دیده شده که به حساب مقصد رسیدهیعنی عملاً پول واریز شده 24 ساعت در یک حسابی خوابانده می شود! اگر همین قضیه را در کل کشور در نظر بگیریم پول های کلانی از حساب کسانی که ساتنا و پایا استفاده کرده اند خارج شده و در حساب مقابل خوابانده نشده است.

از سوی دیگر بانک مرکزی نیز در این روزها پاسخگوی این اختلالات نبوده و مردم همچنان سردرگم حساب های خود هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه  خبری تحلیلی  افکارنیوز ، تاریخ انتشار: 28اسفند 1396، کدخبر:   ۷۲۶۹۱۹ ،www.afkarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
وقتی پول از حساب کسر میشود و واریز نمیشود در این مدت 48 ساعت بانک مبدا از این پول ها سود زیادی به جیب میزند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
نه تنها در این زمینه خاص بلکه در زمینه های کلان و خرد هنگامی که کمی به سمت بحران پیش بریم هیچ گونه مدیریتی از پیش برنامه ریزی شده وجو نداره برای مقابله با اون مساله...مردم هم در درجه اول اسیب میبینن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
باور کنید همش از قصده...از نگه داشتنه این پول ها میدونین چه سودایی که نمی برن؟
ن.ف۸۳
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین