پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
حق سرانجام پیروز شده و پیروان حق زمام جهان را بدست گرفته و آن را به ساحل امن و امان رهنمون خواهند شد.

شعارسال: بسیاری از آیات قرآن مجید موید این حقیقت است و دوران خوشی و امنیت را نوید می‌دهد که یقینا همه جهان را فرا خواهد گرفت و بشریت از رفاه و عدالت و آزادی و از تمام مایحتاج یک زندگی آبرومندانه برخوردار خواهد شد.

قرآن مجید می‌فرماید: «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» (١)

«و ما بعد از تورات در زبور داود نوشتیم و در کتب انبیاء سلف وعده دادیم که البته بندگان نیکوکار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد

پس اسلام ادامه ی ادیان پیشین آسمانی است که جملگی به بشریت، آینده ی سعادت باری را نوید می‌دهند تا فرمانروائی زمین تا فرمانروائی زمین و جهان از آن طلایه داران با ایمان و نیکوکار گردد و زمانی که این فرمانراوائی بدست طلایه داران با ایمان و نیکوکار بیفتد فرصتی برای سعادت و یک دوره رفاه، دست خواهد داد.

خداوند بزرگ می‌فرماید: «انا لننصر رسلنا و الذین آمنوا فی الحیاة الدنیا و یوم یقوم الاشهاد» (٢)

«ما (که خدای توانائیم) البته رسولان خود و اهل ایمان را هم در دنیا (بر دشمنانشان) ظفر و نصرت می‌دهیم و هم روز قیامت که گواهان (اعمال نیک و بد) به شهادت برخیزند

بدیهی است پیامبران که خود، خواهان خوشبختی و عدالت و آزادی اند و پیروانشان که خویشتن را وقف خدمت آرمان‌های مقدس یاد شده کرده اند از گزند و آسیب در امان نبوده اند. آنچه پیامبران و پیروانشان متحمل شدند به مراتب سخت تر از رنج هائی است که سایر مردم کشیدند؛ زیرا آنان جبهه ی مبارزه و جهاد را بخاطر خوشبختی بشریت و حیثیت او رهبری می‌کردند، لذا سرنیزه‌های ستم و طغیان بسوی سینه‌های آنان روانه گشت و زندگی دنیائی آنان مبدل به یکپارچه درد و رنج و تعب در راه خدا شده بود. و لکن خداوند تبارک و تعالی به پیامبران و اهل ایمان وعده برآورده شدن آرمانهای والایشان و چشیدن طعم شیرین پیروزی سریع در دنیا و لذت اجر و ثوابش در آخرت را داده است.

بفرموده خدای تعالی: «هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون» (٣)

«اوست خدائی که رسول خود (محمد مصطفی صلی الله علیه و آله) را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ی ادیان عالم تسلط و برتری دهد هرچند مشرکان و کافران ناراضی و مخالف باشند».

این آیه سه بار در قرآن کریم تکرار شده است تا وعده ی پروردگار را در مورد گسترش دین اسلام در پهنه ی گیتی و پیدایش حقیقی و بکار بردن آنرا در پی ناکامی همه ی مکاتب و ادیان دیگر به ثبوت برساند.

بفرموده خدای تبارک و تعالی: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین» (٤)

«ما اراده کردیم که بر ناتوان شدگان زمین منت گذارده و آنها را پیشوایان خلق قرار دهیم و وارث ملک و جاه فرعونیان گردانیم

پروردگار، گروه‌های ستمدیده و مستضعف و رنجدیده ی زمین که بهترین نمونه‌های آنان ائمه ی برحق و اهل بیت محمد صلوات الله علیهم اجمعین هستند منت خواهد گذارد تا عملا رهبری جهان را بعهده گیرند و در پناه حکومت عدل و ایمان وارثان ثروتهائی شوند.

اینها همه به راستی نشانه‌های روشنی است که تاکید بر این دارند که حق سرانجام پیروز شده و پیروان حق زمام جهان را بدست گرفته و آن را به ساحل امن و امان رهنمون خواهند شد.

بی شک این وعده‌ها در تاریخ گذشته انسان تحقق نیافت و تا به امروز نیز جامه عمل نپوشیده است و جز دو راه چاره ای نیست: یا اینکه بدرستی این وعده مشکوک باشیم که باید از این تفکر پناه بر خدا برد یا اینکه بر این عقیده باشیم که این وعده‌ها درآینده تحقق خواهند یافت و یقینا نمی توان درصحت و درستی این وعده‌ها تشکیک نمود زیرا که:

«وعد الله لا یخلف الله وعده» (٥)

این وعده الهی است و خدا هرگز خلاف وعده نمی کند.

و نیز بر مبنای آیه ی شریفه ی قرآن که می‌فرماید: «ان الله لا یخلف المیعاد» (٦)

به درستی که خداوند خلاف وعده نخواهد کرد. 

ناگزیریم که مطمئن باشیم که این وعده‌ها در آینده بصورت یک حقیقت واقعی درآیند هر چند که این آینده دور باشد.(٧)

منابع:

١-قرآن کریم، سوره ی انبیاء آیه ی ۱۰۵.

٢-قرآن کریم، سوره ی غافر آیه ی ۵۱.

٣-قرآن کریم، سوره ی توبه آیه ی ۳۳.

٤-قرآن کریم، سوره ی قصص آیه ی ۵.

٥-قرآن کریم، سوره ی روم، آیه ی ۶.

٦-قرآن کریم، سوره ی آل عمران، آیه ی ۹.

٧-أمام مهدی علیه السلام امید ملتها،حسن موسی الصفار،ترجمه محمدعلی مجیدیان صص٤٦-٤٣

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار3فروردین 97، کدخبر:   4254578 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین