پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۲۳۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
قیمت های نفت که روز دوشنبه بیشترین کاهش در بیش از یک هفته گذشته را ثبت کردند، صبح روز سه شنبه بار دیگر بالا رفتند.
شعارسال: پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد، احتمال تمدید توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان غیراوپکی آن، سرمایه گذاران را به افزایش قیمت نفت در آینده خوشبین کرد و موجب افزایش تقاضا و قیمت این کالا شد.

پیش بینی کاهش موجودی انبارهای نفت در آمریکا نیز به افزایش صبح امروز قیمت نفت کمک کرد.

قیمت آتی نفت خام آمریکا که در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور 1.7 درصد کاهش پیدا کرده بود، صبح امروز 0.5 درصد بالا رفت.

«بخیت الرشیدی» وزیر نفت کویت گفت: اوپک و متحدان غیراوپکی این سازمان از جمله روسیه در نشست ماه ژوئن (خرداد - تیر) تمدید توافق کاهش تولید نفت پس از پایان سال 2018 را بررسی می کنند.

مطابق پیش بینی تحلیلگران بلومبرگ، موجودی انبارهای نفت آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. چهار هفته پیش، موجودی انبارهای نفت این کشور به کمتر از میانگین پنج ساله رسیده بود.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ساعت 15:42 امروز به وقت توکیو به قیمت 66 دلار و 64 سنت در هر بشکه معامله شد که نسبت به آخرین قیمت دیروز 42 سنت افزایش دارد.

بهای نفت پایه برنت دریای شمال که دوسوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک بر مبنای آن قیمت گذاری می شوند نیز با 32 سنت افزایش نسبت به دیروز به 71 دلار و 74 سنت رسید.

اوپک و متحدان غیراوپکی آن تا پایان سال 2018 متعهد به کاهش تولید نفت هستند. این سازمان در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.

روسیه و 9 تولید کننده دیگر نیز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش تولید اوپک پیوستند.

کشورهای امضاکننده این توافق متعهد شده اند در مجموع 1.8 میلیون بشکه در روز از سطح تولید بکاهند که این میزان، حدود 2 درصد تولید نفت در جهان است.

14 کشور الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران،عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28فروردین 1397، کدخبر: 82888845 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این افزایش قیمت نفت به نفع کشور های خاور میانس و اگه این هابه فکر خودشون باشن میتونن روز به روز قیمت نفت رو بالاتر ببرن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
برجام هیچی برای ایران نداشت در زمینه نفتی تونست خیلی ایران رو کمک کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
خوبه که قیمت نفت رو میتونیم خیلی راحت بالا ببریم ، تولیدات نفت اوپک قیمتش به زودی به قیمت واقعی نزدیک میشود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
در اینکه تولیدات نفت اوپک قیمتش به زودی واقعی میشه زیاد شکی نیست اما مهم اینه که ایران بتونه در این میان به سود واقعی خودش برسه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین