پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
حکم اعدام بهمن ورمزیار، جوان بیست‌وهفت ساله همدانی اجرا شد. این حکم که قرار بود روز سه‌شنبه در زندان همدان اجرا شود، به دلیل «اشکال در پرونده» به تعویق افتاد.

شعارسال:حکم اعدام بهمن ورمزیار، جوان بیست‌وهفت ساله همدانی اجرا شد. این حکم که قرار بود روز سه‌شنبه در زندان همدان اجرا شود، به دلیل «اشکال در پرونده» به تعویق افتاد.

«بهمن ورمزیار، جوان بیست و هفت ساله همدانی، که به‌ جرم «محاربه از طریق اقدام به سرقت مسلحانه و استعمال مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، سرانجام صبح چهارشنبه ۲۸ فروردین در زندان همدان اعدام شد. این حکم قرار بود دیروز (۶ صبح روز سه شنبه) اجرا شود که به گفته کامران حمزه، دادستان استان همدان به دلیل اشکالات قضایی در پرونده به تعویق افتاد.

بهمن ورمزیار، متولد ۲۹ بهمن ۱۳۶۹، آرایشگر و مربی باشگاه ورزشی در همدان بود که ۴ سال پیش به همراه سه فرد دیگر دست به یک سرقت مسلحانه از طلافروشی زد. همراهان وی در همان لحظات اول توسط پلیس دستگیر شدند اما او موفق به فرار شد. به گفته مادرش قبل از این که او را دستگیر کنند، بهمن پشیمان شده و خود را تسلیم پلیس می‌کند. وی با بازگرداندن طلاها به صاحب اصلی، رضایت شاکی خصوصی پرونده را جلب می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است که « مادر و برادر بهمن می‌گویند او هیچ سابقه جرمی نداشته و این اولین باری بوده که دست به چنین اقدام خلافی زده است.»

بعد از صدور حکم اعدام، مادر بهمن با انتشار فیلمی از خود در فضای مجازی، مبنی بر این که پسرش پیش از این سابقه جرم نداشته و پشیمان است، از دستگاه قضایی طلب عفو و بخشش می‌کند. این فیلم موجی از واکنش‌های کاربران فضایی مجازی را به دنبال می‌آورد و (بعد هم گفته می‌شود) سرانجام خواهش‌ها و التماس‌های مادر بهمن بی‌سرانجام نمی‌ماند و رهبری حکم عفو وی را صادر می‌کند.

در ادامه ماجرا، بنا بر آنچه دستور عفو خوانده شده ، مادر بهمن باز هم از خود ویدئویی منتشر می کند و در آن از رهبر انقلاب و رئیس قوه‌ قضاییه بابت توقف حکم تشکر می کند. این ویدئو به سرعت در فضای مجازی پخش می شود و به دنبال آن شماری از کاربران شبکه های اجتماعی و برخی از فعالان حقوق بشر خوشحالی خود را ابراز می کنند.

دیشب اما، کامران حمزه، دادستان استان همدان خبر «عفو» ورمزیار را تکذیب کرد و گفت: توقف در اجرای حکم اعدام به دلیل مشکل قضایی در پرونده بوده است. وی توقف حکم به دستور مقامات عالی رتبه را تکذیب کرد و علت توقف در روند قضایی پرونده را اشکال قضایی در پرونده شریک وی (مهدی چراغی) که او هم حکم اعدام داشته است، اعلام کرد.

همچنین گفته شده برخی از مراجع تقلید در قم، از جمله آیت‌الله مکارم‌ شیرازی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتای خانواده وی گفته بودند اعدام این فرد که توبه کرده و سابقه هم ندارد، لازم نیست.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت روز نو، تاریخ انتشار 30 فروردین 97، کد خبر: 313536 ، www.roozno.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
1
ایشان هنوز کسی را نکشته بود , چرا مجازات اعدام در این کشور برداشته نمیشود ؛ چرا تغییراتی در بطن جامعه ایران اعمال نمیشود؟
ا.ح75
ناشناس
Norway
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
چرای این کار شاید اونقدری مهم نباشه که امید واهی دادن به اون مادر مهم بود
ا.ف75
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
1
ای کاش می شد جوونامون بفهمن که تو این مواد مخدر و اعتیاد چیزی بجز بدبختی وجود نداره
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
1
الان این همه اختلاس های میلیادی که میشه حرام خدا نیست که مسیولاش راحت و ازاد میچرخن فقط احکام قراره واسه مردم عادی اجرا بشه.
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین