پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار بررسی موضوع آزمایش موشکی ایران در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل شد.
شعار سال: به گزارش خبرگزاری فرانسه، «سامانتا پاور» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا درباره آزمایش های موشکی ایران عمیقا' نگران است.

وی از شورای امنیت خواسته روز دوشنبه برای بررسی آنچه را که او آزمایش های «تحریک آمیز و بی ثبات کننده» قلمداد کرد، تشکیل جلسه دهد.

این در حالیست که سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در خصوص رزمایش موشکی اقتدار ولایت، با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند با جوسازی، توان دفاعی ما را تعطیل کنند تا از این طریق موجب تضعیف نظام جمهوری اسلامی شوند، گفت: پیش از بحث هسته ای نیز هر سال رزمایش داشتیم اما از بسیاری از این فضاسازی ها خبری نبود، اما اکنون پس از برجام، بیشترین تمرکز سرویس های جاسوسی به خصوص از طرف آمریکایی ها بر روی موضوع موشکی متمرکز شده است.

وی درباره تأثیرگذاری این فعالیت ها بر توانمندی های دفاعی خاطرنشان کرد: دشمن مخالف افزایش قدرت دفاعی ماست. آنها می خواهند ایران به کشوری مانند عراق ، سوریه و یمن تبدیل شود.

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این باره گفت: ما به هیچ وجه از برنامه های موشکی خود عقب نشینی نمی کنیم، زیرا با امنیت کشورمان در ارتباط است، به طوری که همان گونه که رسانه های خارجی نیز اذعان کردند با آزمایش سامانه های موشکی ، برجام نقض نشد.

روز سه شنبه و در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت ، موشکهای بالستیک نسل شهاب و موشکهای دوربرد نقطه زن قدر شلیک و اهداف از پیش تعیین شده را منهدم کردند. موشک های شهاب 1 و 2 و موشکهای قدر H و F از جمله موشکهای شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که محدودیت بر توان دفاعی خود را نمی پذیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، تاریخ انتشار:22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999289، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین