پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۸
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: خشکسالی و بارش کم باران به بیش از یک میلیون هکتار از مراتع استان بوشهر خسارت وارد کرد.

شعارسال: سهیل مهاجری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت مراتع استان بوشهر با اشاره به وضعیت نامطلوب مراتع اظهار داشت: به سبب خشکسالی و کاهش بارش باران، میزان علوفه در مراتع استان بوشهر کاهش چشمگیری یافته است و این امر می‌تواند در طولانی مدت به تشدید تخریب اراضی ملی منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش رویش علوفه برای چرای دام، کاهش تولید دام سبک و سنگین در برخی مناطق استان، خسارت به گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی از پیامدهای مهم خشکسالی و تخریب مراتع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار از مراتع در خشک‌ترین وضعیت قرار دارد تاکید کرد: بیش از یک میلیون هکتار از مراتع استان بوشهر در خشک‌ترین وضعیت قرار دارند و با توجه به شرایط اقلیمی درماه‌های آینده این وضعیت سخت‌ترمی‌شود.

مهاجری گفت: با توجه به کمی بارش در سال زراعی جاری برخلاف سال قبل احتمال گرمای شدید و فشار مضاعف روی پوشش گیاهی وبوته‌ای در مراتع استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اکنون 55 درصد مساحت استان بوشهر مرتع است خاطر نشان کرد: در فصل جاری علف‌های این زمین ها به صورت کامل خشک و گیاهان مرتعی نیز قابل اشتعال است که نسبت به هرگونه بی ‌احتیاطی و یا کوچکترین جرقه آتش در مراتع هشدار داده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان 227 هزار و 215 هکتار سطح جنگلی دارد تصریح کرد: از این میزان 15 هزار و 816 هکتار آن جنگل‌های دست کاشت است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1397 ، کدخبر: 1710058: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
خدا به دامداران بوهری رحم کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین