پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در اراضی این استان گفت: ۸۰هزار هکتار اراضی استان بوشهر شامل ۱۵ هزار ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و ۶۵ هزار هکتار اراضی دیم به کشت گندم اختصاص یافت.

شعارسال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کشت گندم در اراضی این استان گفت: ۸۰هزار هکتار اراضی استان بوشهر شامل ۱۵ هزار ۵۰۰ هکتار اراضی آبی و ۶۵ هزار هکتار اراضی دیم به کشت گندم اختصاص یافت.

محمدتقی منوچهری ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان ، با بیان اینکه استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ویژه‌‌ای برخوردار است اظهار داشت: تولید خرما، محصولات صیفی‌جات، گوجه‌فرنگی خارج از فصل، محصولات گلخانه‌ای، زارعی، جالیزی و مرکبات از ویژگی‌های کشاورزی استان بوشهر است.

وی از آغاز کشت گندم در اراضی استان بوشهر خبرداد و افزود:80 هزار هکتار اراضی استان بوشهر شامل 15 هزار 500 هکتار اراضی آبی و 65 هزار هکتار اراضی دیم به کشت گندم اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تامین بذور مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر گفت: تاکنون افزون بر 10 هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان گندم‌کار استان بوشهر تامین شده است.

منوچهری گفت:برنامه موظفی و تعهد استان بوشهر، تامین بذر مورد نیاز دو سوم اراضی آبی و یک دوم اراضی دیم است که جمعا 7 هزار و 500 تن است و این در حالی است که در سال زراعی گذشته افزون بر 10 هزار تن بذر مورد نیاز کشاورزان استان تامین شده است .

وی با بیان اینکه از مهر ماه بذور گواهی شده بر اساس جدول توزیعی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر توزیع شده است خاطر نشان کرد: به لحاظ عدم بارندگی و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر خشکسالی، کشاورزان رغبتی به خرید بذر نشان نداده و با شک و تردید اقدام به کشت گندم کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه با شروع بارندگی کشاورزان گندمکاران استان بوشهر بلافاصله درخواست بذر کردند افزود: با توجه به ظرفیت بوجاری شرکت‌های تولید و فرآوری بذر استان امکان تحویل بذر به همه کشاورزان در یک بازه زمانی کوتاه وجود ندارد و این فرایند همچنان در حال انجام است .

منوچهری بیان کرد: با توجه به نیاز و درخواست کشاورزان، شرکت‌های تولید کننده بذر علاوه بر تامین تعهدات سازمان، میزان یک‌هزار تن بذور گواهی شده ارقام مناسب استان را از استانهای خراسان شمالی و گلستان خریداری کرده‌اند که بخشی از آن به استان حمل شده و مابقی در حال حمل می‌باشد.

وی با توصیه به کشاورزان استان بوشهر تاکید کرد: کشاورزان ضمن رعایت میزان بذر مصرفی گندم 220 کیلوگرم در هکتار برای اراضی آبی و 120 کیلوگرم در هکتار برای اراضی دیم، از مصرف بالاتر از فرم استاندارد خودداری و با رعایت تمامی توصیه‌های فنی اقدام به کشت کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 11 آذر 1396، کدخبر: 1590031، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین