پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۲
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت گندم امسال در سطح 95 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان آغاز شده است.

شعار سال: خسروعمرانی روز چهارشنبه افزود: از این میزان 16هزار و 500 هکتار گندم آبی و 78هزار و 500 هکتار دیم است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری 10 هزار تن بذر گندم از ارقام چمران، کوهدشت، دهدشت، وریناک و کریم در استان بوشهر تامین و توزیع آن از شهریورماه میان کشاورزان آغاز شده است.

عمرانی اظهار کرد: در صورت بارش های مناسب و به موقع پیش بینی می شود 100 هزار تن گندم امسال از زمین های زیرکشت برداشت شود.

وی بیان کرد: انتظار داریم در سال جاری 50 درصد گندم آبی معادل هشت هزار هکتار و 14 هزار هکتار از مزارع دیم استان به صورت مکانیزه کشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال شش هزار و 500 هکتار از گندمزارهای استان با سیستم آبیاری نوارتیپ (تحت فشار) آبیاری می شوند.

وی یادآور شد: پارسال پنج هزار و 200 هکتار از گندمزارهای استان با سیستم آبیاری نوار تیپ (تحت فشار) کشت شد و مقام دوم کشور را کسب کرد.

عمرانی افزود: همچنین در سال جاری چهار هزار و 500 هکتار خاک ورزی حفاظتی انجام و مبارزه با علف های هرز نیز در تهمه مزرعه های استان بوشهر اجرا می شود.

عمرانی با بیان اینکه در زمینه تامین کود مشکلی در استان بوشهر نداریم گفت: برداشت گندم در این استان اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال بعد آغاز می شود.

وی افزود: در سال زراعی گذشته به علت خشکسالی و بارش نامناسب گندمزارهای دیم استان بوشهر تولیدی نداشت و کشاورزان فقط 40 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 3 آبان 96، کد مطلب: 82707506 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین