پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۶۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور از هدف گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بیش از 13میلیون تن گندم در برنامه ششم توسعه خبر داد.

شعار سال: اسماعیل اسفندیاری پور در همایش کشت پاییزه گندم که در جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: برای تولید 13 میلیون و 400 هزارتن گندم در برنامه ششم توسعه برای سال زراعی 1397 -۱۳۹۶ هدف‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه سطح پوشش مزارع گندم دیم در کشور باید افزایش یابد تصریح کرد: 45درصد اراضی به کشت گندم از نوع دیم و 65 درصد به کشت آبی تعلق دارد.

مجری طرح گندم کشور با اشاره به پیش بینی میزان نیاز کشور به گندم افزود: تا سال ۱۴۰۴، 14میلیارد و 800 هزار تن نیاز تولید گندم کشور است.

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه در سال زراعی 1390 -۱۳۹۲، چهار میلیون و 800 هزارتن گندم خریداری شده است اظهار کرد: متوسط چهار ساله خرید گندم مازاد بر مصرف هشت میلیون و 800 هزار تن بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای تامین آرد خبازی نانوایان در حدود ۸.۵ میلیون تن آرد نیازمندیم، خاطر نشان کرد: رویکرد جهادکشاورزی صادرات گندم نبوده، بلکه تامین نیاز داخلی است.

وی در خصوص تولید بذر گندم نیز گفت:میزان تولید بذر گندم در کشور از 290 هزار تن در سال 92 به 468 هزار تن بذر ناخالص افزایش یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 31 شهریور 1396، کد مطلب: 184526: www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین