پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۸۲۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توسعه و خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی از جمله کلزا در سطح استان تهران به صورت ویژه دنبال می‌شود.

شعارسال: علی اشرف منصوری، با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی افزایش میزان خودکفایی در دانه‌های روغنی است، اظهار داشت: توسعه دانه‌های روغنی از جمله کلزا در سطح استان تهران به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه میزان سطح زیرکشت کلزا نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است بیان کرد: میزان تولید محصول کلزا در سال قبل 460 تن بود که با فعالیت ترویجی و اقدامات حمایتی امسال تولید این محصوب به یک هزار 610 تن یعنی 4 برابر سال قبل رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری بنا داریم که امسال 10هزار هکتار به سطح زیر کشت این محصول بیافزاییم تصریح کرد: مهم‌ترین و مناسب‌ترین تناوب برای کشت گندم، کلزا است که در اصلاح بافت خاک و افزایش تولید محصول گندم و رفع نیاز کشور به دانه‌های روغنی بسیار اثربخش خواهد بود.

منصوری عنوان کرد: برای تولید محصول کلزا حمایت‌هایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تأمین تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت بخشی از قیمت بذر، یارانه تأمین ماشین‌آلات برای توسعه مکانیزاسیون و خرید تضمینی محصول پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها مهم در بخش کشاورزی با رویکرد افزایش اشتغال، تولید و توسعه صادرات را توسعه واحدهای گلخانه‌ای برشمرد و گفت: یکی از محورترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه واحد گلخانه‌ای و کشت در محیط‌های کنترل شده است که مزایای توسعه سامانه نوین آبیاری در این بخش نیز مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه توسعه واحدهای گلخانه‌ای اشتغالزایی را بالا می‌برد خاطرنشان کرد: توسعه واحدهای گلخانه‌ای میزان راندمان آبیاری و بهره‌وری مصرف آب نسبت به فضای آزاد را حدود 10 برابر بیشتر می‌کند و نیز محصولات تولیدی در واحد تولیدی گلخانه‌ای قابلیت صادرات و بازار پسندی بیشتری دارند.

منصوری با اشاره به اینکه هر واحد گلخانه‌ای به طور میانگین می‌تواند زمینه اشتغال 8تا 10نفر را به همراه آورد اظهار داشت: در سال گذشته حدود 350هکتار احداث گلخانه جدید، تخریب و بازسازی گلخانه قدیمی انجام شد که استان تهران با اختلاف زیاد در صدر استان‌های کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و همچنین امسال تلاش گسترده‌ای در سطح استان تهران برای توسعه گلخانه‌ها انجام گرفته که این بخش کمک شایانی به عدم گسترش تغییر کاربری اراضی در سطح استان می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2مهر1396، کدخبر: 1528275: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین