پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
در سال ۹۶، بیش از ۲۲۰ هکتار کلزار در کشور کشت شده است و با افزایش سطح زیرکشت این محصول می‌توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

شعار سال: کلزا گیاهی با مصارف خوراکی است و یکی از با کیفیت‌ترین دانه‌های روغنی به شمار می‌رود.

روغن کلزا به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول دارای طرفداران زیادی است و در صنعت روغن از اهمیت زیادی برخوردار است.

افزایش تولید دانه‌های روغنی راهکاری برای جلوگیری از خروج میلیاردی ارز

از طرفی حدود ۹۰ درصد روغن مصرفی کشور از طریق واردات تامین می‌شود و سالانه میلیارد‌ها دلار ارز از این طریق از کشور خارج می‌شود از این رو طی چند ساله اخیر طرح توسعه کشت کلزا در کشور به منظور استفاده در صنعت روغن اجرا شده است و سطح زیر کشت آن افزایش یافته است.

افزایش تولید دانه‌های روغنی راهکاری برای جلوگیری از خروج میلیاردی ارزعباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال ۹۶، بیش از ۲۲۰ هکتار کلزا در کشور کشت شده است، اظهار کرد: حداکثر طی سه سال آینده ضریب خوداتکایی دانه‌های روغنی باید از ۳۰ درصد عبور کند.

کشاورز با بیان اینکه ظرفیت روغن کشی کشور پنج میلیون تن است، افزود: امروز ظرفیت تولید کلزا در کشور ما از اروپا بالاتر است به طوری که در سال گذشته بیش از ۵۰۰ کشاورز عملکرد تولید بالای پنج تن کلزا در هر هکتار داشته اند.

یکی از مهمترین علل رشد سطح زیر کشت کلزا طی چند سال اخیر را می‌توان به حمایت دولت از کشت این محصول و خرید تضمینی و پرداخت به موقع پول کلزا کاران عنوان کرد.

 با توجه به حمایت دولت از کشت این محصول و خرید تضمینی آن انتظار گسترش بیش از پیش این محصول دور از ذهن نیست و می‌توان بخشی از روغن مصرفی کشور را از این طریق تامین کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 16 فروردین 97، کد مطلب: 409237، www.mizanonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
واقعا تو این شرایط هرچی بشه جلوی بیرون رفتن ارز از شور رو گرفت به کنترل بازار کمک میکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین